Actele de violență psihologică din școli au scăzut la aproape jumătate față de anul trecut, spune Alexandru Leuțu-Cotroceanu, directorul direcției Siguranță Școlară din Poliția Română / Copiii, părinții și profesorii au înțeles că este foarte important să discuți despre aceste situații

66 de vizualizări
Foto: © Elena Koleva | Dreamstime.com
Actele de violență psihologică din școli au scăzut la aproape jumătate față de anul trecut, a declarat Alexandru Leuțu-Cotroceanu, directorul direcției Siguranță Școlară din cadrul Inspectoratului General al Poliției Române (IGPR), la emisiunea În Comunitate, realizată de București FM. Mai mult, acesta a accentuat faptul că părinții, profesorii și copiii au realizat cât de important este să discute despre aceste situații.

Directorul direcției Siguranță Școlară a spus că, deși cazurile de bullying la școală par să se înmulțească din cauză că sunt din ce în ce mai mediatizate, acestea au scăzut la jumătate în comparație cu anul trecut.

Emisiunea integrală poate fi vizionată mai jos.

„Un lucru îmbucurător îl reprezintă faptul că actele de violență psihologică, comparativ cu anul școlar trecut, au scăzut aproape la jumătate. Important este faptul că copiii, dar și personalul didactic, dar și părinții au înțeles că este foarte important să discuți cu copiii astfel de situații pe care uneori le tratam foarte ușor”.

El a punctat și faptul că, până acum, adulților le era foarte ușor să spună „«nu e nimic, nu s-a întâmplat nimic, e doar o glumă»” : „Dacă gluma se repetă, nu mai este o glumă. Și dacă e proastă, n-ar trebui să fie făcută”.

„Nimănui nu-i place să să fie batjocurit, nimănui nu-i place să fie luat în derâdere. E important să înțelegem că fiecare dintre noi avem sentimente, fiecare dintre noi suntem încurajați și descurajați de aceleași fapte”, a mai precizat acesta.

Alexandru Leuțu-Cotroceanu a afirmat că aceste cazuri de violență din școli sunt mult mai mediatizate decât în trecut, însă susține că mediatizarea nu destructivă.

„Sunt mult mai mediatizate, pe de o parte, dar mediatizarea nu înseamnă neapărat un lucru rău. Mi-aș dori foarte mult să mediatizăm și să promovăm și bunele practici în acest domeniu, activitățile care se derulează în unitățile de învățământ sau la diverse evenimente în care instituțiile abilitate, cum ar fi și Poliția Română sau structura din cadrul Ministerului Afacerilor Interne, merg și transmit informații importante și prețioase pentru a preîntâmpina astfel de evenimente”.

Întrebat care este sursa violenței și agresivității, Alexandru Leuțu-Cotroceanu a vorbit despre spațiul public și rețelele de socializare ca factori determinanți ai unor astfel de comportamente.

„Și în spațiul public, dar și în zona de entertainment, violența își este prezentă și își spune, își spune cuvântul. Rețelele de socializare sunt pline de evenimente de genul ăsta. Și, mai nou, după cum am auzit, am văzut și la jurnalele de știri și în mass-media, nu mai este interesant doar să lovești pe cineva, important e să și filmezi lucrul respectiv. Asta nu face altceva decât să contribuie la perpetuarea unui comportament care nu este nici legal și nici din punct de vedere social acceptat”.

Emisiunea de la București FM poate fi urmărită aici:

La începutul anului școlar 2024-2025, noul plan național de combatere a violenței școlare a fost publicat în Monitorul Oficial – principalele prevederi.

Foto: © Elena Koleva | Dreamstime.com / Dreamstime.com sprijină educaţia din România şi oferă gratuit imagini stock prin care Edupedu.ro îşi poate ilustra articolele cât mai relevant posibil / Campania Back to school oferă posibilitatea oricărei școli, profesor sau elev să descarce imagini de calitate cu 50% discount.


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Diriginții claselor gimnaziale trebuie să parcurgă mai multe etape pentru identificarea copiilor în risc de abandon școlar, potrivit unui ordin oficial. La ce întrebări răspund elevii – documente

Profesorii care sunt diriginți la clasele gimnaziale au de parcurs mai multe etape pentru identificarea copiilor în risc de abandon școlar, potrivit ordinului Ministerului Educației nr. 6000/2021. Prin acest ordin…
Vezi articolul

LISTA Ministerul Educației a ales cele 329 de școli care vor pilota testarea standardizată până la finalul anului școlar 2021-2022, pentru elevii tuturor claselor, mai puțin cele din anii terminali

Potrivit ordinului de ministru publicat în Monitorul Oficial, vineri, seara “la nivelul fiecărui județ/sector al municipiului București, pilotarea evaluării standardizate se va organiza în câte 7 unități de învățământ, incluzând…
Vezi articolul

Politehnica București și Universitatea din Pitești au semnat contractul de fuziune. Discuții cu încă cinci instituții de învățământ superior, din București și din țară, pentru aderarea la noua universitate, care urmează să fie stabilită prin lege

Peste 40.000 de studenți și circa 3.600 de angajați, dintre care aproape 2.000 de cadre didactice ar urma să aibă, pe baza datelor actuale, viitoarea Universitate Națională de Știință și…
Vezi articolul

Noutăți la acordarea burselor pentru elevii cu rezultate la competițiile școlare. Premiile la fazele județene ale olimpiadelor contează la bursele de merit – surse / Bursele de excelență olimpică includ și elevii din loturile restrânse și vor fi acordate și în vacanțe

Elevii cu premii la faze județene ale olimpiadelor școlare vor putea primi bursă de merit, potrivit noii variante de proiect de ordin de ministru cu regulile de acordarea burselor în…
Vezi articolul