Actele de violență psihologică din școli au scăzut la aproape jumătate față de anul trecut, spune Alexandru Leuțu-Cotroceanu, directorul direcției Siguranță Școlară din Poliția Română / Copiii, părinții și profesorii au înțeles că este foarte important să discuți despre aceste situații

203 vizualizări
Foto: © Elena Koleva | Dreamstime.com
Actele de violență psihologică din școli au scăzut la aproape jumătate față de anul trecut, a declarat Alexandru Leuțu-Cotroceanu, directorul direcției Siguranță Școlară din cadrul Inspectoratului General al Poliției Române (IGPR), la emisiunea În Comunitate, realizată de București FM. Mai mult, acesta a accentuat faptul că părinții, profesorii și copiii au realizat cât de important este să discute despre aceste situații.

Directorul direcției Siguranță Școlară a spus că, deși cazurile de bullying la școală par să se înmulțească din cauză că sunt din ce în ce mai mediatizate, acestea au scăzut la jumătate în comparație cu anul trecut.

Emisiunea integrală poate fi vizionată mai jos.

„Un lucru îmbucurător îl reprezintă faptul că actele de violență psihologică, comparativ cu anul școlar trecut, au scăzut aproape la jumătate. Important este faptul că copiii, dar și personalul didactic, dar și părinții au înțeles că este foarte important să discuți cu copiii astfel de situații pe care uneori le tratam foarte ușor”.

El a punctat și faptul că, până acum, adulților le era foarte ușor să spună „«nu e nimic, nu s-a întâmplat nimic, e doar o glumă»” : „Dacă gluma se repetă, nu mai este o glumă. Și dacă e proastă, n-ar trebui să fie făcută”.

„Nimănui nu-i place să să fie batjocurit, nimănui nu-i place să fie luat în derâdere. E important să înțelegem că fiecare dintre noi avem sentimente, fiecare dintre noi suntem încurajați și descurajați de aceleași fapte”, a mai precizat acesta.

Alexandru Leuțu-Cotroceanu a afirmat că aceste cazuri de violență din școli sunt mult mai mediatizate decât în trecut, însă susține că mediatizarea nu destructivă.

„Sunt mult mai mediatizate, pe de o parte, dar mediatizarea nu înseamnă neapărat un lucru rău. Mi-aș dori foarte mult să mediatizăm și să promovăm și bunele practici în acest domeniu, activitățile care se derulează în unitățile de învățământ sau la diverse evenimente în care instituțiile abilitate, cum ar fi și Poliția Română sau structura din cadrul Ministerului Afacerilor Interne, merg și transmit informații importante și prețioase pentru a preîntâmpina astfel de evenimente”.

Întrebat care este sursa violenței și agresivității, Alexandru Leuțu-Cotroceanu a vorbit despre spațiul public și rețelele de socializare ca factori determinanți ai unor astfel de comportamente.

„Și în spațiul public, dar și în zona de entertainment, violența își este prezentă și își spune, își spune cuvântul. Rețelele de socializare sunt pline de evenimente de genul ăsta. Și, mai nou, după cum am auzit, am văzut și la jurnalele de știri și în mass-media, nu mai este interesant doar să lovești pe cineva, important e să și filmezi lucrul respectiv. Asta nu face altceva decât să contribuie la perpetuarea unui comportament care nu este nici legal și nici din punct de vedere social acceptat”.

Emisiunea de la București FM poate fi urmărită aici:

La începutul anului școlar 2024-2025, noul plan național de combatere a violenței școlare a fost publicat în Monitorul Oficial – principalele prevederi.

Foto: © Elena Koleva | Dreamstime.com / Dreamstime.com sprijină educaţia din România şi oferă gratuit imagini stock prin care Edupedu.ro îşi poate ilustra articolele cât mai relevant posibil / Campania Back to school oferă posibilitatea oricărei școli, profesor sau elev să descarce imagini de calitate cu 50% discount.


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

FOTO Îndemn al unor elevi din Focșani la vaccinare, într-o piesă de teatru: “Dacă nu ne mobilizăm și nu realizăm că, de fapt, vaccinarea ne ajută să eradicăm boala, probabil că învingătorul va fi altul și nu noi” – director

Elevii Liceului de Artă “Gheorghe Tattarescu” din Focșani, în parteneriat cu Direcția de Sănătate Publică Vrancea, au organizat sâmbătă, 2 octombrie 2021, o acțiune de promovare a vaccinării împotriva Covid-19…
Vezi articolul

DOCUMENT Peste 1.700 de școli ar putea primi până la 200.000 de euro, în prima rundă a programului de combatere a abandonului școlar, cu aproape 700 mai multe decât în estimarea inițială. Depunerea de proiecte a început și durează până pe 13 martie

A început sesiunea de depunere de proiecte pentru școlile care vor granturi prin care să reducă abandonul școlar. Ghidul solicitantului – condiții specifice de accesare a Schemei de Granturi –…
Vezi articolul

OFICIAL Listele profesorilor care iau prime de 1.500 de lei vor fi realizate de inspectoratele școlare până pe 15 iulie, prevede ordonanța de urgență adoptată de Guvern / Cei care intră în sistem, în urma concursului de Titularizare 2023, nu beneficiază de prime anul acesta

Până la data de 15 iulie, inspectoratele școlare vor elabora listele finale ale profesorilor care iau prime de 1.500 de lei, potrivit ordonanței de urgență publicate în Monitorul Oficial. Este…
Vezi articolul

Monitor PNRR: Ministerul Educației a atins cele 2 jaloane de la finalul anului trecut și mai are peste 40 până în 2026, pentru reformele de 3,6 miliarde euro în Învățământ. A doua parte a programului de granturi pentru școlile cu abandon mare va fi cu burse pentru elevii din clasa a VIII-a, anunță Corina Atanasiu la lansarea proiectului de monitorizare

„Planul Național de Redresare și Reziliență dedică un capitol consistent educației (…), un capitol de 3.6 miliarde de euro. Acesta are 44 de jaloane și ținte care trebuie atinse până…
Vezi articolul