Accesul părinților în grădinițe este permis în baza unui program discutat și aprobat de consiliul de administrație al unității de învățământ, se arată în scrisoarea metodică a ISJ Brașov: Se recomandă elaborarea unui program clar, în acord cu cererile părinţilor

207 vizualizări
Foto: © Yuri Arcurs | Dreamstime.com
Părinții au acces în grădinițe în baza unui program de acces discutat şi aprobat în Consiliul de Administraţie al unităţii de învăţământ, după cum se arată într-un document publicat de Inspectoratul Școlar Județean Brașov. Este vorba despre scrisoare metodică pentru educație timpurie, an școlar 2024-2025.

„Accesul părinţilor/aparținătorilor în spaţiul interior al grădiniţei va fi permis în baza unui program de acces discutat şi aprobat în Consiliul de Administraţie al unităţii de învăţământ. Se recomandă elaborarea unui program clar, în acord cu cererile părinţilor, privind accesul în unitate, program care va fi afişat la avizierul şi pe site-ul grădiniţei”, conform sursei menționate anterior.

În scrisoarea metodică se arată că, totodată, la avizier, pe site şi pe facebook-ul unităţii de învăţământ preşcolar, vă rugăm, să aveţi în vedere postarea următoarelor informaţii: programul grădiniţei, programul directorului (zilnic, intervalul orar, program audienţe), programul de consultaţii cu părinţii: (grupa, ziua, intervalul orar), meniul zilnic al copiilor.”

„Analizând Programul zilnic (cu reperele orare) stabilit de Ministerul Educaţiei (Anexa 2, Curriculum pentru educaţie timpurie), programul zilnic de activitate efectivă cu copilul la grupă este de 5 ore pe zi, respectiv de 25 de ore pe săptămână, după cum urmează:

  • Grădiniţele cu Program Normal: 8:00-13:00;
  • Grădiniţele cu Program Prelungit: 8:00-18:00;”, se arată în documentul inspectoratului școlar.

În cazul grădinițelor cu program prelungit, educatoare lucrează în schimburi. Schimbul I se desfășoară de la ora 8 și până la ora 13, iar schimbul II de la ora 13 și până la ora 18, potrivit sursei citate anterior.

„Pentru derularea în bune condiţii a activităţilor instructiv — educative, programul zilnic de activitate al cadrelor didactice din Grădiniţele cu Program Prelungit se va desfăşura în intervalul 08:00-18:00, după cum urmează:

  • 08:00 – 13:00 – Schimbul I;
  • 13:00 – 18:00 – Schimbul II;”

În document se arată că activitatea personalului didactic de predare este completată zilnic cu 3 ore de activitate de pregătire metodico-ştiinţifică. Într-o zi din săptămână (stabilită la nivelul unităţii), cele 3 ore de activitate de pregătire metodico-ştiinţifică vor fi desfăşurate în instituţia de învăţământ.

Scrisoarea metodică a Inspectoratului Școlar Județean Brașov poate fi consultată mai jos:

Informații de context

La grădiniță, programul copiilor nu poate să depășească 10 ore pe zi, potrivit ROFUIP 2024. Grădinițele cu program normal au 5 ore de activitate cu copiii, iar cele cu program prelungit – 10 ore pe zi de activitate cu copiii, conform documentului.

ART. 10 – „(1) În funcție de programul de activitate, unitățile de educație timpurie funcționează astfel:

a) cu program normal – 5 ore pe zi, activitate cu copiii;

b) cu program prelungit – 10 ore pe zi, activitate cu copiii.

(2) În aceeași unitate de învățământ, educația timpurie poate fi organizată în grupe cu program normal și/sau cu program prelungit, cu respectarea prevederilor legale în vigoare.

(3) În educația timpurie, programul zilnic al copilului nu poate depăși 10 ore zilnic”, se arată în noul ROFUIP.

Foto: © Yuri Arcurs | Dreamstime.com / Dreamstime.com sprijină educaţia din România şi oferă gratuit imagini stock prin care Edupedu.ro îşi poate ilustra articolele cât mai relevant posibil / Campania Back to school oferă posibilitatea oricărei școli, profesor sau elev să descarce imagini de calitate cu 50% discount.

Citește și:
Părinții care au copii înscriși la program prelungit la creșă și grădiniță plătesc lunar mâncarea copiilor – prevedere introdusă în ROFUIP 2024 la capitolul îndatoriri / Banii se achită pe o lună în avans
OFICIAL La începutul anului școlar educatorii de la grupa mare trebuie să le spună părinților de ce este util raportul descriptiv de evaluare, pentru înscrierea la clasa pregătitoare. Ce competențe trebuie să aibă copiii când termină grădinița – Model de raport
OFICIAL Programul copiilor nu poate să depășească 10 ore pe zi la grădiniță, potrivit ROFUIP 2024
DOCUMENT Până pe 30 noiembrie, educatorii și învățătorii completează datele personale ale copiilor de grădiniță și elevilor în portofoliul educațional, obligatoriu din anul școlar 2024-2025 pentru grupa mijlocie și clasa pregătitoare
Ce trebuie să știe și să poată face un copil la finalul grupei mari a grădiniței, potrivit raportului de evaluare al Ministerului Educației

1 comment
  1. Avand in vedere ca un diriginte are 4 ore de dirigentie si 4 ore de cconsiliere pe luna, mi se pare de bun simt ca un educator sau invatator, care iau acel spor de indrumare a clasei, sa stea si tot atata peste cele 20 de ore la catedra.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Raportările anuale multiple ale universităților către diferite instituții vor fi înlocuite de raportări unice anuale, făcute printr-o platformă a Ministerului Educației – proiect de HG

Platforma Națională de Raportare Unică în Învățământul Superior (PNRUIS), care le permite universităților să facă o singură raportare pe an, urmează să fie lansată, potrivit unui proiect de HG pus…
Vezi articolul

Raportul național de evaluare de la testarea standardizată privată din iunie, pe 150 de mii de elevi din 500 de școli de stat, publicat de Ministerul Educației, are copyrightul companiei partenere a ministerului și nimic din el nu poate fi publicat fără acordul acesteia

Raportul național de evaluare în urma testării standardizate din mai-iunie 2022, publicat de Ministerul Educației pe site-ul propriu, este marcat pe fiecare pagină cu dreptul exclusiv al autorului „Copyright, toate…
Vezi articolul