Academia Română și modernizarea școlii românești: Reducerea teoriei în favoarea deprinderilor practice e periculoasă. Ideea că memoria nu trebuie cultivată în şcoală, greşită

440 de vizualizări
conducătorii de doctorate
Foto: Pixabay.com

Presiunea prin care se cere eliminarea sau reducerea drastică a teoriei în favoarea susţinerii deprinderilor practice în învăţământul preuniversitar are un grad mare de periculozitate, presiunea prin care se cere reducerea numărului de ore de la disciplinele umaniste şi de ştiinţe sociale este, de asemenea, lipsită de realism şi de previziune pentru viitor, iar ideea reducerii orelor de istorie cu scopul asigurării educaţiei globale şi pregătirii viitorilor „cetăţeni europeni” este absurdă, pentru că identitatea europeană nu se poată obţine prin distrugerea identităţilor naţionale, consideră Academia Română, transmite News.ro.

Academia propune un set de măsuri care ”să stabilizeze şcoala românească şi să-i confere perspective bune de dezvoltare, fără a ceda în faţa unor presiuni conjuncturale, derivate dintr-o percepţie pripită asupra schimbărilor din societatea contemporană şi lipsită de o analiză profundă şi riguroasă”. Reprezentanţii Academiei afirmă că deşi digitizarea devine tot mai mult o metodă universală de viaţă şi un mod de a acţiona în toate domeniile, omul modern nu poate trăi şi acţiona în viaţă fără cunoştinţe lingvistice, istorice, geografice, etnografice, filosofice, etice . Ei combat ideea conform căreia memoria nu trebuie cultivată în şcoală şi că elevii nu au nevoie de cunoştinţe, ci de metode de aplicabilitate practică, pe care o consideră complet greşită.

 

 


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Zeci de istorici, profesori universitari și experți cer public Academiei Române să îi retragă diploma acordată lui Alex Mihai Stoenescu, turnător la Securitate cu decizie definitivă în justiție / „Delațiunile sale au trimis oameni în închisoare”

Zeci de istorici, profesori universitari și experți solicită într-un apel public Academiei Române să îi retragă diploma acordată lui Alex Mihai Stoenescu, turnător la Securitate cu decizie definitivă în justiție,…
Vezi articolul

Instituții din România – implicate în 11 din cele aproape 160 de noi proiecte pentru sprijinirea cooperării internaționale în învățământul superior, propuse spre a fi finanțate printr-un apel Erasmus+ în 2023

Un număr de 159 de noi proiecte propuse spre a fi finanțate în cadrul apelului Erasmus+2 2023 pentru sprijinirea cooperării internaționale în învățământul superior au fost selectate, potrivit unui anunț…
Vezi articolul

Universitatea „Babeș-Bolyai” a picat testul de integritate și transparență în privința analizei tezei ministrului de Interne, Lucian Bode, spune jurnalista Emilia Șercan / Decizia Comisiei de Etică este una politică

Verdictul Comisiei de Etică din cadrul Universității Babeș-Bolyai privind acuzațiile de plagiat din teza de doctorat a ministrului de interne Lucian Bode este unul politic, consideră Jurnalista Emilia Șercan, scrie…
Vezi articolul