Abuzurile de putere ale premierului Ciucă. Generalul distruge instituții întregi ca să scape de acuzația de plagiat

1.375 de vizualizări
Cristian Pantazi / Foto: Arhiva personală
Generalul Nicolae Ciucă, propulsat premier de coaliția toxică PSD-PNL-UDMR, a trecut la o nouă fază autocratică. Distruge instituții întregi pentru a-și scăpa pielea de acuzația de plagiat. De data asta a luat în lunetă CNATDCU, consiliul care dă verdictele de plagiat. E o performanță pe care nu au reușit-o nici Victor Ponta și nici Liviu Dragnea. În cazul lui Ciucă, e deja al patrulea abuz de putere în dosarul plagiatului. Inimaginabil într-o țară care se pretinde o democrație funcțională.
  • Prevederea desființării de facto a CNATDCU apare în proiectele de lege privind educația, potrivit unei analize publicate de Edupedu.ro. Proiectele sunt promovate de ministrul Sorin Cîmpeanu, validate de premierul Ciucă și inspirate de proiectul ”România educată” al președintele Iohannis. Proiectele sunt puse în dezbatere publică, iar ministrul Cîmpeanu – instrumentul prin care se desăvârșește distrugerea educației – a anunțat că în septembrie draftul va fi trimis în Parlament.

De ce e vorba despre un abuz de putere al premierului? Pentru că proiectele de lege sunt asumate de guvernul pe care îl conduce și au ca scop rezolvarea propriei sale probleme cu acuzația de plagiat. Atenție: proiectele de lege nu sunt depuse la Parlament de Ministerul Educației sau de vreun parlamentar, ci chiar de Guvernul condus de primul-ministru Nicolae Ciucă.

Ciucă bifează a patra tentativă de a-și rezolva plagiatul uzând de puterea formală și informală enormă pe care i-o dă postul de premier. Să ni le amintim pe precedentele trei:

1. În luna martie, analiza făcută de CNATDCU pe sesizarea de plagiat a fost oprită brutal de Parchetul General, care a pretextat deschiderea unui dosar penal și a luat toate documentele originale. ”Analiza nu a putut să înceapă. De ce? Pentru că nu s-a putut constitui dosarul. De ce? Pentru că acele documente nu mai sunt la dispoziția UEFISCDI și a ministerului,” fiind luate de procurori sau nefiind transmise de universitatea care a acordat titlul de doctor, a declarat atunci pentru Edupedu.ro președintele interimar al CNATDCU, Mircea Dumitru. Parchetul General nu a finalizat nici acum dosarul, dar analiza de la CNATDCU a rămas blocată.

PNL a sprijinit ulterior la vot trimiterea ca judecător la CCR a lui Bogdan Licu, procuror-general adjunct și cel care a promovat constituirea dosarului privind plagiatul.

2. Tot în luna martie, o judecătoare de la Curtea de Apel București a suspendat efectele înregistrării unor sesizări de plagiat în teza de doctorat a premierului Nicolae Ciucă invocând, în motivare, că România are nevoie de stabilitate, iar chestiunea plagiatului lui Ciucă ar putea servi intereselor adversarilor politici ai acestuia. G4Media.ro a descoperit, în motivarea sentinței, fragmente copiate, cuvânt cu cuvânt, din alte sentințe disponibile public. Pe de altă parte, Libertatea a arătat că judecătoarea Ionela Tudor a preluat în motivare argumentele avocaților premierului Nicolae Ciucă.

3. În luna iunie, un complet al Curții de Apel București a anulat toate sesizările depuse, la începutul anului, în atenția CNATDCU privind plagiatul lui Ciucă. Judecătorul Marius Iosif, cel care a luat decizia anulării sesizărilor, a fost numit, în 2007, de către ministrul liberal de atunci al Justiției, într-o funcție în minister și, ulterior, în cea de director general al Administrației Naționale a Penitenciarelor. G4Media a arătat că judecătorul Marius Iosif, promovat de liberali în trecut în diverse funcții, a fost coleg de masonerie cu purtătorul de cuvânt al Guvernului, Dan Cărbunaru. În plus, G4Media a dezvăluit cum dosarul a fost direcționat către judecătorul Iosif prin ”metoda coperta”. Vezi aici mai multe detalii.

Acum, proiectele legilor justiției sunt a patra tentativă a premierului Ciucă de a scăpa de acuzația de plagiat. Dacă legile vor intra în vigoare așa cum arată în acest moment, Ciucă va fi practic amnistiat. Cum anume? Prin două mecanisme distincte.

În primul rând, atribuția de verificare a lucrărilor de doctorat plagiate este luată de la CNADTCU și trecută la universități – multe dintre ele focare de corupție. În cazul lui Ciucă, el ar trebui verificat de Universitatea de Apărare Carol I. O glumă proastă, evident. Nu își închipuie nimeni că într-un sistem militarizat va îndrăzni această universitate să îl atace pe premierul-general.

În al doilea rând, proiectul promovat de Sorin Cîmpeanu nu prevede termene de punere în aplicare a noilor mecanisme de verificare a plagiatelor, ceea ce înseamnă o amnistie de facto.

Citește editorialul integral pe G4Media.ro.

2 comments
  1. In sfârșit vad un articol ce definește coaliția de la putere asa cum este TOXICĂ.
    Desființarea acestei instituții este doar unul din abuzurile ce s-au făcut pentru a proteja clica politică actuala. Urmează și altele.
    . Ce exemplu sa aibă tinerele generații? Cum se pot creea modele într-o astfel de societate?
    Din păcate suntem in același scenariu al anilor 2002 când PSD puternic instalat făcea cele mai mari abuzuri în justiție și orice alt domeniu.
    Trist și înspăimântător!

    1. Așa este, foarte trist! De câte ori au fost la putere, din poziție de forță, au făcut ce-au vrut, rareori moral, nu știu dacă și legal, ar fi trebuit să fie treaba altora, dar … De fiecare dată s-a pus batista pe țambal! Dar mie mi se pare altceva mult mai trist decât abuzurile de 30 de ani și mulți: că nici ceilalți, oricare, n-au fost mai breji! Să ne amintim cazul PNȚCD-ului dintre 96-2000 care-au scăpat ca vaca-n lucernă și apoi au dispărut! Păcat de săracu Coposu și de sacrificiile și munca lui! Alții, care? PNL-ul care-i aproape tot PDL-ul lui Băse? Vade retro! Pușchea pe limbă! USR-ul? Ăștia au depășit PNȚCD-ul și la viteza de compromitere și la tiriplicii și imbecilii promovați! Ia uitați-vă ce exemple bune sunt Clotilde și cel de la Timișoara! De-aia or fi murit tinerii aceia în 89! Deci, cu cine? Asta e tristețea cea mai mare, cred eu!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Profesorul Doru Căstăian: Subiectele de la ştiinţe socio-umane şi ȋn special cele de logică nu reușesc să verifice atingerea de către elevi a competenţelor. Trebuie să ȋncetăm să facem lucrurile aşa / Elevul a ajuns să nu vrea să ştie şi să poată, ci doar să ia bacul şi să scape mai repede

Subiectele date la Bacalaureat, la disciplinele socio-umane, nu verifică exact ceea ce ar trebui să verifice: atingerea competențelor de către elevii care au parcurs liceul. Asta susține profesorul Doru Căstăian,…
Vezi articolul

Educația și “demența digitală”, teme-cheie în discursul susținut la Ateneu de un specialist în neuroștiințe tradiționalist. Exercițiu de media literacy cu un contestatar al alfabetizării media – cercetătorul german Manfred Spitzer

“Mediile digitale dăunează educației, iar de nivelul educației depinde măsura în care te va afecta demența” în sensul medical al termenului, acela de declin al capacității mintale, pe măsură ce…
Vezi articolul

INTERVIU Engleza predată la școală trebuie gândită la pachet cu alte competențe, pentru nevoile elevilor care o vor învăța peste 5-10 ani, nu pentru cei care au învățat-o acum 10 ani – Mina Patel, coordonatoare a unui studiu despre „Viitorul limbii engleze” / Diluarea ideii de profesor „vorbitor nativ” și schimbarea nevoilor de vorbire a englezei pentru tineri și angajatori  

„Lumea mă tot întreabă, îi va înlocui tehnologia pe profesorii de limba engleză? Nu, nu o va face. Nimic nu îi poate înlocui”, dar munca lor trebuie să se schimbe…
Vezi articolul