Abuzul birocrației în învățământ

10.730 de vizualizări
Foto: © Grungemaster | Dreamstime.com
Pentru cine nu știe, între profesorii care dau concurs pentru Titularizare, majoritatea îl repetă, și nu pentru că nu au avut note peste 7 ci pentru că procedura de mobilizare a personalului nu a fost adaptată stării de fapt.

Dincolo de această deja nedreptate de a supune acești veșnic suplinitori cu note peste 7 la un examen inutil (care nu e singurul), urmează abuzul birocratic: an de an, aceiași profesori depun fizic niște dosare, cu puține modificări, retușabile prin adăugare, la inspectorate, aceleași documente care oricum există deja în sistem.

În 2020, în ciuda pandemiei, aceleași dosare încă s-au depus personal, se stă la coadă de dimineață până după-amiază și mai absurd ca oricând, profesorul trebuie să aducă nu mai puțin de patru documente legate de aceeași temă:

  1. declarație pe proprie răspundere că nu a săvârșit abateri…de orice fel;
  2. cazier;
  3. adeverință de integritate… morală, acestea două, ambele de la poliție;
  4. adeverință de la școală pe ultimii trei ani cum că nu a fost sancționat disciplinar.

De notat că până în acest an școlar, nu se cereau decât cazierul și declarația pe proprie răspundere. S-au adăugat alte două hârtii.

Și acum, surpriza: aceiași profesori care tot dau Titularizare de mulți ani, și tot schimbă școlile, și au cel puțin 2 școli, unii câte 6, alții câte 4 (și am optat intenționat pentru scrierea în cifre a numărului școlilor) vă rugăm să apreciați: cam de la câte școli va trebui să ceară nu doar situația laborală (numitul Revisal, pe trei ani) ci și acele adeverințe că profesorul nu a fost sancționat disciplinar?!

Nu doar că nu s-au redus hârtiile de făcut, din învățământ, ci chiar au fost în mod umilitor înmulțite.

Oare politicienii care au intrat prima dată într-o funcție în ultimii trei ani, au avut de pus la vreun dosar, așa cum îi obligă pe profesori?

Cine este coordonatorul metodologiei acestui aberant concurs, valabil doar pentru cei care intră pentru prima dată în sistemul de învățământ?

Ce fel de eficiență se așteaptă de la niște profesori care nu își primesc statutul legal conform notei, supuși an de an discriminării, unui același examen care nu devine o rutină ci un stres, pentru persoane care nu mai au 20 de ani deja?

Cum să intre profesori cu vocație aici când dinamica evoluției profesionale este menținută sub nivelul formării?

Cine gândește oare în acest sistem conform unor standarde de respect și atenție pentru cei care sunt responsabili de educarea și formarea unor generații viitoare?

În care profesie, vă rog, prezumția de vinovăție este înaintea acuzării efective?

Oare ce profesor cu antecedente, verificabil în sistemul digital, ar mai putea opta pentru examen în învățământ?

Ce sens au toate aceste adeverințe care sunt formale pentru un procent de 99,9% din mulțimea profesorilor?

Cui folosește o asemenea verificare – de patru ori?!- că nu ai făcut nimic reprobabil?

De ce e nevoie de documente scrise, de copii după documente, în fiecare an, pentru a verifica ceea ce există deja în arhivă, fie ea on line sau fizică?

____

Profesorul anonim este un proiect Edupedu.ro destinat cadrelor didactice. Aici profesorii, învățătorii, educatorii pot scrie despre lucrurile care nu funcționează în învățământ, sub protecția anonimatului. Adresa noastră este redactie@edupedu.ro.

Foto: © Grungemaster | Dreamstime.com

Dreamstime.com sprijină educaţia din România şi, în contextul pandemiei Covid-19, oferă gratuit imagini stock prin care site-ul Edupedu.ro îşi poate ilustra articolele cât mai relevant posibil.


10 comments
  1. Asta nu e mare lucru.Sa vedeți abuzuri in ascunsul orelor și ținutul posturilor pentru pensionari sau pile!In transferul de pe post de educatoare-invatatoare pe posturi de română,de istorie etc.In transferuri de la particulare pe post la stat!Posturi pentru care nu ar fi obținut un 7 nici la Pastele cailor.
    Astea sunt abuzuri și furtișaguri.De aici pornesc problemele.
    Oameni care sunt puși să formeze caractere sunt mari trișori și corupți.
    Și apoi ne miram de ce e tara asta așa.

  2. Cred ca niciodata nu am mai citit o asemenea analiza lucida a problematicii referitoare la concursul de titularizare .
    Din pacate, cei care ar trebui sa auda si sa ia masurile necesare sunt surzi.
    Birocratia din toata tara e infioratoare si nu va fi rezolvata prea curand, fiindca reducerea birocratiei ar insemna si reducerea numarului de BIROCRATI

  3. Super,comentariu! Pai am tot scris si eu..dar cine sa auda!!?? Bataie de joc,la adresa unor profesori hartuiti de un sistem penibil! Nu mai tineti nici pensionarii la ce bun pt.cei ce termina fac.si devin prof.pe ce!!sa concureze!faceti controale psihologice e jale printre colegii de la catedre..unii se trateaza de depresie …dar stau binemerci pe posturi.schimbati lucrurile in bine domnilor de sus!!

  4. Este al patrulea an când susțin acest examen… Am obținut mereu peste 7, însă metodologia prevede că, deși am notă peste 7, trebuie să susțin an de an Titularizarea dacă vreau să am prioritate în ședința publică, în condițiile în care nu există posturi titularizabile pentru disciplina pe care o predau. Care este vina mea în acest caz? De ce sunt nevoită să susțin mereu acest examen în condițiile date?… Întrebări retorice…

  5. Felicitări pentru adevărul transmis prin acest articol. Sunt profesor suplinitor de 6 ani, scârbită de toate pilele politice ajunse în învățământ și dezamăgită de faptul că anual sunt stresată de un examen inutil. Este singura meserie pe care mi-am dorit de mică să o practic. Sistemul actual are grijă să taie aripile celor care doresc să dea aripi la rândul lor.

  6. Exista o singura soluție pentru aceasta problema, examen de confirmare a titularizarii pentru toți profesorii titulari odată la 10 ani, doar astfel ar avea și tinerii bine pregătiți posibilitatea titularizarii iar titularii slab pregătiți ar deveni suplinitori. Sunt mulți titulari bine pregătiți care ar confirma bună pregătire dar și unii care…

  7. Este nevoie de toate aceste documente (și) pentru că învățământul este plin de loaze, de cățeluși de partid agramați, semianalfabeți și opresivi, șpăgari și nesimțiți. Desigur, nu toți, dar prea mulți. Mă tot lupt cu aceste secături, de cincisprezece ani. Școlile (conducerile) îi apără, pentru că sunt conduse de către numiți politici, al căror scaun depinde de șef; iar funcția dascălului depinde de o haită de partid, iar nu doar de pregătirea sa.
    Școlile ascund abuzurile (și) asupra elevilor cu toate puterile, iar cei care se opun abuzurilor și haitei sunt puși la zid.
    Pe de altă parte, de ce plătesc dascălii sindicat, dacă și acesta este supus haitei de partid?!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Material susținut de Samsung Electronics Romania

VIDEO Oră de Geografie la clasa a VI-a cu aplicații pe tabla interactivă / Profesoara Elena Nistor: Aplicațiile pe care le avem la dispoziție ne ajută să consolidăm informațiile. Ne-ar fi nouă mult mai ușor cu un specialist care să ne pregătească materialele, la indicațiile noastre

Orele de Geografie sunt fereastra elevilor către Lume. Acum, când școala lor a fost dotată cu o tablă interactivă performantă, elevii au văzut acest lucru și mai mult. Profesoara lor,…
Vezi articolul