Șase aplicații de digitalizare, care se adresează serviciilor publice din România și unor organizații, au fost lansate după ce mai întâi au participat la un incubator de afaceri printr-un program susținut de Școala Informală de IT și InnovX-BCR, potrivit unui comunicat de presă. Aplicațiile sunt rezultate din ultimele două ediții „Challenge Accepted Hackathon” și pe parcursul procesului au primit finanțare de 20.000 de euro. Acum acestea pot fi descărcate pe telefoane sau dispozitive mobile și folosite de cei care au nevoie de ele.
Printre soluțiile software se numără abecedarul digital pentru elevii cu cerințe educaționale speciale, platforma pentru cursuri de îngrijire paliativă online sau aplicația mobilă pentru gestionarea eficientă (în secțiile UPU) a bolnavilor ce suferă de boli rare.
România se situează pe ultimul loc în UE în ceea ce privește serviciile publice digitale, conform ultimelor trei rapoarte anuale lansate de Comisia Europeană. Pornind de la această realitate, pentru a digitaliza România, și-au unit forțele peste 100 de pasionați de IT, 30 de mentori și 40 de parteneri în cadrul maratonului de codare „Challenge Accepted PaperHack”, organizat de Școala informală de IT în luna iunie a acestui an și susținut de InnovX-BCR.
Soluțiile create de aceștia sunt:
- Hospice (implementat în Brașov) – platforma de cursuri de îngrijire paliativă online. Este o platformă de management a cursurilor, ce presupune integrarea gratuită și digitalizarea proceselor de înscriere, calificare, monitorizare, emitere a diplomelor și accesul cursanților la materialele de curs, participarea acestora la sesiunile online, posibilitatea susținerii examenelor de verificare a cunoștințelor dobândite.
- ABCDar (implementat în Iași) – Abecedar digital pentru elevii cu cerințe educaționale speciale. Aplicația prezintă o pagină web cu lecții pentru copii, unde aceștia pot scrie literele din alfabet și pot apăsa pe anumite imagini pentru a vedea scrierea literelor, dar și pronunția acestora.
- VIRO – Aplicație care permite utilizatorilor să identifice obiectivele turistice specifice unui anumit loc. Este o soluție software prin care ghizii locali pot crea trasee, în cadrul cărora pot să adauge și să prezinte locații cunoscute, atât prin intermediul scrisului, a pozelor, cât și pe cale auditivă.
- Ranger Helper (implementat în Cluj) – Instrument software prin care se pot gestiona eficient abonamentele de vânătoare și permisele de pescuit. Aplicația oferă, în primul rând, un sistem de informare actualizat a Regulamentelor de Pescuit ale Romsilva către pescarii amatori, autorizându-le accesul la abonamente, exclusiv în urma feedbackului primit de la pescari.
- City Inventory, Harta obiectivelor de patrimoniu (implementat în Timișoara) – Soluție software care ajută la gestiunea obiectivelor de patrimoniu. Aplicația constă în crearea unor pagini cu hărți interactive care să permită vizualizarea și administrarea obiectivelor de patrimoniu. În primă etapă, aplicația va deservi Consiliul Județean Timișoara.
- Risk Alert (implementat în Sălaj) – Aplicație pentru gestionarea eficientă (în cadrul secțiilor UPU) a bolnavilor ce suferă de boli rare. Risk Alert este o aplicație ce facilitează interacțiunea dintre medicul urgentist și pacient, prin stocarea informațiilor de tipul descrierii bolii sau bolilor rare de care suferă pacientul, dar și comportamentul pacientului în raport cu secțiile UPU (frecvență, gravitate etc). Acestea permit tratarea și izolarea corespunzătoare a bolnavilor cu boli rare, îmbunătățind semnificativ șansele lor la viață.
Cele șase aplicații au depășit stadiul de incubare de cinci luni și au fost testate de utilizatori reali și validate pentru implementare, iar acum sunt gata de utilizare. Sunt aplicații ce deservesc deja instituții publice locale, dar și asociații cu impact direct în societate, iar organizațiile și persoanele fizice sunt încurajate să le descarce și să le utilizează în mod gratuit.
„Pentru ca ecosistemul de start-up-uri de tehnologie să-și atingă potențialul maxim este nevoie de un catalizator, așa cum este munca echipei de la Școala Informală de IT de a stimula educația în tehnologie la firul ierbii. Crearea de soluții inteligente pentru sectorul public este ce mai mare oportunitate pe care o avem în prezent și sperăm că tot mai multe idei rezultate din aceste hackathoane să devină soluții reale Create și Gândite în România, să se transforme în start-up-uri și să scaleze la nivel regional și național”, a spus Ionuț Stanimir, Director de Marketing & Comunicare BCR.
„Organizăm hackathonul de șase ani, iar începând cu anul 2020 ne-am mutat în online și am continuat așa, cu susținerea prietenilor de la InnovX-BCR. Tema de atunci a fost ‘Covid Hack’, iar în 2021 ne-am concentrat pe digitalizarea în școli, spitale, primării, autorități centrale sau instituții publice. Însă, cel mai Important este că nu ne oprim aici, subiectul pentru anul viitor fiind ‘smart sustainability and healthy living’. Abia așteptăm să ne vedem și în 2022 și să revenim cu vești bune și aplicații utile”, a declarat Cătălin Mihacea, Manager Proiect Școala Informală de IT.
Școala Informală de IT (SIIT) a fost lansată în 2013 și a devenit unul dintre cele mai importante branduri de educație alternativă în domeniul IT din România. Până la finalul 2020, peste 5.500 de persoane au absolvit cursurile SIIT în cele mai mari șapte hub-uri IT din țară (București, Cluj-Napoca, Iași, Timișoara, Brașov, Sibiu și Craiova) și din Republica Moldova.
Acceleratorul InnovX-BCR este un proiect realizat în parteneriat cu UiPath, Microsoft, Startup Grind, Modex, Mindspace și MIT CEE Forum. BCR acoperă costurile pentru toate bursele alocate antreprenorilor din acest proiect, cursurile și costurile logistice. Mai multe detalii despre Acceleratorul InnovX-BCR: www.bcr.ro/accelerator și www.innovx.eu.
Foto: © Prudencio Alvarez | Dreamstime.com / Dreamstime.com sprijină educaţia din România şi, în contextul pandemiei Covid-19, oferă gratuit imagini stock prin care Edupedu.ro îşi poate ilustra articolele cât mai relevant posibil.