Cele trei grupuri majore de cauze ale abandonului școlar din România sunt pedagogice, financiare și personale, potrivit raportului de fundamentare al programului ”Școala după Școală”, publicat de Secretariatul General al Guvernului.
- Motivele pedagogice se referă la calitatea scăzută a educației oferite de către școli, scriu experții, adică școlile nu pregătesc elevii pentru a performa în mod satisfăcător, ceea ce duce la eșec și abandon.
- Motivele financiare au de a face cu costurile directe ridicate de a frecventa școala, cum ar fi taxele, transportul și cărțile.
- Motivele personale includ lipsa de motivație în rândul studenților să-și continue studiile, evenimentele din viața reală, cum ar fi migrația părinților, lipsa de informații cu privire la beneficiile de școlarizare, discriminare sau stigmatizare în mediul școlar și preferințe temporare dezechilibrate în favoarea prezentului, de exemplu elevii preferă veniturile salariale, timpul liber sau consum, în prezent, mai degrabă decât mai târziu.
Raportul făcut sub tutela Băncii Mondiale în 2017, arată că în România, unele decizii de a nu mai frecventa școala sunt luate fie lipsa resurselor materiale ale familiei sau din cauza sărăciei, fie pentru ca în unele familii copiii de școală au frați mai mici pe care trebuie să-i crească, sau participă la munci în gospodărie.
Peste toate aceste neajunsuri, un element cheie este și mai important – nivelul scăzut de educație al părinților. Asta poate determina refuzul părinților de a-și trimite copiii la școală. Specialiștii au mai observat în raport și că apartenența la o familie cu un singur părinte, plecarea părinților în străinătate, poate însemna abandonarea școlii de către elevi.
FOTO: pixabay.com
1 comment
Noi avem vreo doi care nu vin pentru ca e prea dimineata si le e somn parintilor.
True story.
Povestea ma-sa cum ii zicea – Gura, ia si dormi acolo, si copilil – Mama, ma imbrac, du-ma la scoala! Azi facem cutare lectie…