Abandonul școlar a scăzut la 16,4% în 2018, minimul ultimilor 10 ani. Rămâne foarte ridicat în sate și în rândul copiilor romi, anunță Comisia Europeană

7.254 de vizualizări
Abandon școlar timpuriu
Foto: Pixabay.com
Abandonul școlar (rata de părăsire timpurie a școlii) a ajuns pentru prima dată în ultimul deceniu la 16,4%, cel mai mic procent din ultimii zece ani, potrivit Eurostat. Datele au fost prezentate de Katia Berti, șef adjunct de unitate al Direcției pentru Ocuparea Forței de Muncă din Comisia Europeană, la prezentarea recomandărilor specifice de țară pentru România. În 2017, România a înregistrat un abandon școlar de 18,1%, iar în 2015 – 19,1%.

România a avut în ultimii ani rate foarte mari ale abandonului școlar (rata de părăsire timpurie a şcolii), ajungând la un vârf de 19,3% în 2010 după care a urmat o ușoară scădere la 17,3% în 2013 și a urcat apoi la 19,1% în 2015. În 2018, în schimb, abandonul școlar (16,4%) a coborât cu aproape două procente față de 2017 (18,1%). Este cel mai mic procent al abandonului școlar din ultimul deceniu.

„În termeni ai cheltuielilor bugetare pentru educație România rămâne la unul dintre cele mai scăzute niveluri din Uniunea Europeană (n.r 2,8% din PIB în 2018, față de 4,6% media UE). Această lipsă de finanțare este relevantă mai ales pentru educația primară și este un element important, iar ca să observăm de ce, pentru că acestea sunt zone cheie pentru prevenirea abandonului școlar, să asigure șanse egale și să combată inegalitățile mai târziu în viață. Deci sunt doua chestiuni importante ale sistemului educațional.

SURSA: CE

Abandonul școlar rămâne o provocare, este foarte ridicat, aproape 6 puncte procentuale peste media Uniunii Europene. Atinge vârfuri mult mai înalte în zonele rurale (25,4% în 2018) și în rândul copiilor romi (77% în 2016),” a declarat Katia Berti, șef adjunct de unitate, Direcția pentru Ocuparea Forței de Muncă, Comisia Europeană.

România avea, în 2017, al treilea cel mai ridicat procent al abandpnului școlar din Uniunea Europeană. Țara noastră și-a propus ca până în 2020 să ajungă la un procent de 12% al celor care părăsesc timpuriu școala, dar a ratat acest obiectiv, potrivit Eurostat.

Abandonul școlar în Uniunea Europeană a fost în medie în scădere continuă, constantă, de la 14,2% în 2009, la 10,6% în 2018. România ocupă locul al treilea din coadă, cifre mai mari ca noi ale abandonului școlar sunt în Spania (17,9%) și Malta (17,5%).

SURSA: EurostatSituația pe Regiuni:

În Moldova, Dobrogea și Transilvania unul din 5 elevi abandonează școala. Croația este țara cu cel mai mic procent de copii care pleacă din școală înainte de terminarea ei, doar 3,1% media națonală.

Peste 277.600 de tineri cu vârstele între 18 și 24 de ani au abandonat școala și nu s-au mai dus niciodată la liceu sau la școlile profesionale, plecând din timpul sau imediat după gimnaziu. Abandonul școlar din România este al treilea cel mai mare din Europa, potrivit Eurostat. Avem o rată de părăsire timpurie (abandon școlar) a școlii de peste 18,1%. Motivele abandonului școlar sunt inventariate de către Eurostat, în Labour Force Survey 2017.

Cele mai importante motive ale abandonului școlar sunt cele care țin de familie (decizia aparține familiei), de sănătate (am fost nevoit să renunț) sau alte motive. Numărul celor care au răspuns așa trece de 85.900 de tineri între 18 și 24 de ani, potrivit Eurostat.

FOTO: Katia BErti/Comisia Europeana

Citește și:


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Școlile pot depune cererile pentru acreditare, autorizația de funcționare provizorie sau evaluarea externă periodică ARACIP până pe 15 martie, anunță instituția într-o notă către inspectorate. Documentele se trimit la sediul agenției

De joi, 3 ianuarie, până pe 15 martie 2024, școlile pot depune cererile pentru acreditarea, autorizația de funcționare provizorie sau evaluarea externă ARACIP, potrivit unei note trimise inspectoratelor școlare în…
Vezi articolul

Creșele Sinaia și Ciobănașul, din Sectorul 2 al Capitalei, unde angajații au reclamat încălcări ale drepturilor de muncă prin transferul de la primărie la Ministerul Educației, amendate de ITM București / Inspectoratul refuză să precizeze valoarea amenzilor și ce nereguli s-au descoperit

Inspectoratul Teritorial de muncă București (ITM)a amendat unitățile de învățământ care au preluat creșele Sinaia și Ciobănașul de la Primăria Sectorului 2 la Ministerul Educației, pentru nerespectarea legidlației și regulamentelor…
Vezi articolul

Daniel David (UBB), întrebat despre acuzațiile de plagiat la adresa premierului: “Ce poate să facă un rector este să vorbească nu despre o persoană anume, ci să vorbească corect despre principii” / “Oricând găsești o problemă de integritate academică”, “și dacă a fost în urmă cu 20 de ani trebuie să o corectezi”

“Ce poată să facă un rector este să vorbească nu despre o persoană anume, ci să vorbească corect despre principii, să le scoată în față”, afirmă, într-un interviu acordat Europa…
Vezi articolul