Abandonul școlar a scăzut la 16,4% în 2018, minimul ultimilor 10 ani. Rămâne foarte ridicat în sate și în rândul copiilor romi, anunță Comisia Europeană

7.246 de vizualizări
Abandon școlar timpuriu
Foto: Pixabay.com
Abandonul școlar (rata de părăsire timpurie a școlii) a ajuns pentru prima dată în ultimul deceniu la 16,4%, cel mai mic procent din ultimii zece ani, potrivit Eurostat. Datele au fost prezentate de Katia Berti, șef adjunct de unitate al Direcției pentru Ocuparea Forței de Muncă din Comisia Europeană, la prezentarea recomandărilor specifice de țară pentru România. În 2017, România a înregistrat un abandon școlar de 18,1%, iar în 2015 – 19,1%.

România a avut în ultimii ani rate foarte mari ale abandonului școlar (rata de părăsire timpurie a şcolii), ajungând la un vârf de 19,3% în 2010 după care a urmat o ușoară scădere la 17,3% în 2013 și a urcat apoi la 19,1% în 2015. În 2018, în schimb, abandonul școlar (16,4%) a coborât cu aproape două procente față de 2017 (18,1%). Este cel mai mic procent al abandonului școlar din ultimul deceniu.

„În termeni ai cheltuielilor bugetare pentru educație România rămâne la unul dintre cele mai scăzute niveluri din Uniunea Europeană (n.r 2,8% din PIB în 2018, față de 4,6% media UE). Această lipsă de finanțare este relevantă mai ales pentru educația primară și este un element important, iar ca să observăm de ce, pentru că acestea sunt zone cheie pentru prevenirea abandonului școlar, să asigure șanse egale și să combată inegalitățile mai târziu în viață. Deci sunt doua chestiuni importante ale sistemului educațional.

SURSA: CE

Abandonul școlar rămâne o provocare, este foarte ridicat, aproape 6 puncte procentuale peste media Uniunii Europene. Atinge vârfuri mult mai înalte în zonele rurale (25,4% în 2018) și în rândul copiilor romi (77% în 2016),” a declarat Katia Berti, șef adjunct de unitate, Direcția pentru Ocuparea Forței de Muncă, Comisia Europeană.

România avea, în 2017, al treilea cel mai ridicat procent al abandpnului școlar din Uniunea Europeană. Țara noastră și-a propus ca până în 2020 să ajungă la un procent de 12% al celor care părăsesc timpuriu școala, dar a ratat acest obiectiv, potrivit Eurostat.

Abandonul școlar în Uniunea Europeană a fost în medie în scădere continuă, constantă, de la 14,2% în 2009, la 10,6% în 2018. România ocupă locul al treilea din coadă, cifre mai mari ca noi ale abandonului școlar sunt în Spania (17,9%) și Malta (17,5%).

SURSA: EurostatSituația pe Regiuni:

În Moldova, Dobrogea și Transilvania unul din 5 elevi abandonează școala. Croația este țara cu cel mai mic procent de copii care pleacă din școală înainte de terminarea ei, doar 3,1% media națonală.

Peste 277.600 de tineri cu vârstele între 18 și 24 de ani au abandonat școala și nu s-au mai dus niciodată la liceu sau la școlile profesionale, plecând din timpul sau imediat după gimnaziu. Abandonul școlar din România este al treilea cel mai mare din Europa, potrivit Eurostat. Avem o rată de părăsire timpurie (abandon școlar) a școlii de peste 18,1%. Motivele abandonului școlar sunt inventariate de către Eurostat, în Labour Force Survey 2017.

Cele mai importante motive ale abandonului școlar sunt cele care țin de familie (decizia aparține familiei), de sănătate (am fost nevoit să renunț) sau alte motive. Numărul celor care au răspuns așa trece de 85.900 de tineri între 18 și 24 de ani, potrivit Eurostat.

FOTO: Katia BErti/Comisia Europeana

Citește și:


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Laboratoarele de știință din școli: spațiile, laboranții, substanțele necesare – printre problemele care complică situația, “dacă ele vor fi reînființate” cu ajutorul PNRR, atrage atenția profesoara de chimie Daniela Bogdan

Situația laboratoarelor de științe ale naturii din școli este, în România, una gravă, iar refacerea lor pune probleme precum organizarea spațiilor limitate, deblocarea posturilor de laboranți, bugetarea acestor posturi și…
Vezi articolul
Lipsa de implicare a unor părinți în educația copiilor

Doar 6% din 35.400 de părinți, care au răspuns unui sondaj, vor ca școala să înceapă online, restul – cu prezență fizică / Peste trei sferturi spun că părinții ar trebui să decidă, nu autoritățile, dacă propriul copil va merge fizic la școală sau va urma cursurile online

Peste 88% dintre părinţii participanți la un sondaj online, făcut de Federația Națională a Asociațiilor de Părinți, consideră că pe data de 13 septembrie cursurile pot începe cu prezenţă fizică.…
Vezi articolul

Salarizarea rezidenților va fi în continuare asigurată de Ministerul Sănătății, conform unui proiect de lege adoptat marți de deputați, iar examenul de rezidențiat va fi organizat de Ministerul Educației, explică Federația Studenților la Medicină, după ce ar fi apărut informații inexacte în public

Reprezentanții studenților în medicină susțin că nu s-au făcut modificări față de modul de organizare al examenului de rezidențiat, acesta urmând a se desfășura în continuare într-o manieră centralizată, în…
Vezi articolul

Scurtarea vacanței de iarnă și prelungirea semestrului I, nedorite de 80% dintre cei peste 60 de mii de respondenți ai unui chestionar lansat de Consiliul Național al Elevilor: Solicităm ferm ca vacanța de iarnă să nu fie modificată, iar recuperarea să se facă în săptămâna „Școala Altfel”

Scurtarea vacanței de iarnă și prelungirea semestrului I după data de 3 ianuarie 2022, nu sunt măsuri dorite de 80% dintre cei peste 60 de mii de respondenți ai unui…
Vezi articolul