Abandonul școlar a afectat mai mult fetele decât băieții în pandemie, mai ales în Europa Centrală și de Est / Impactul social și economic al Covid-19 asupra diferențelor de muncă, remunerație sau educație între femei și bărbați, analizat într-un prim studiu global

345 de vizualizări
Foto © Ronstik | Dreamstime.com
Abandonul școlar, pierderea locului de muncă, nevoia de a munci fără remunerație, precum și violența domestică sunt probleme care, în pandemia Covid-19, au afectat mai mult femeile decât bărbații, potrivit unui studiu global pe tema impactului pandemiei asupra egalității de gen, publicat săptămâna aceasta în The Lancet. Studiul, realizat de o echipă de cercetători de la Universitatea din Washington (Seattle), indică un regres pentru eforturile de asigurare a egalității de gen în domeniile economic și social, mai ales în țările mai puțin dezvoltate.

Analiza cercetătorilor de la universitatea americană pleacă de la premisa că genul devine un factor semnificativ pentru efectele sociale, economice și de sănătate ale pandemiei. Autorii au folosit, pentru identifica efectele indirecte ale Covid asupra societății, seturi de date acumulate în 2020-2021, la nivel internațional.

Astfel, studiul ajunge la concluzia că probabilitatea abandonării studiilor, din alte motive decât închiderea școlilor, a fost în perioada pandemiei mai mare în rândul femeilor și fetelor decât în cel al bărbaților și băieților. Cele mai mari diferențe de gen, la acest indicator, au fost înregistrate în Europa Centrală, Europa de Est, Asia Centrală și sudul Asiei.

În același timp, în perioada martie 2020-septembrie 2021, pe eșantioanele folosite în bazele de date analizate, era mai probabil ca femeile să declare pierderea sau nesiguranța locului de muncă, în comparație cu bărbații. La nivel global, în septembrie 2021 aproximativ un sfert (26%) din femeile incluse în studiile agregate și care aveau o slujbă la începutul pandemiei își pierduseră locul de muncă.

  • Tot femeile au fost mai afectate decât bărbații de nevoia de a renunța la locul de muncă pentru a avea grijă de alte persoane.
  • Și în perioada analizată era mult mai probabil ca femeile să raporteze o creștere a violenței din motive ce țin de gen, pe parcursul pandemiei.

Autorii studiului apreciază că, din punct de vedere al vaccinării populației lumii împotriva Covid-19, se poate vorbi despre atingerea egalității de gen, dar distribuția inegală a vaccinurilor pe mapamond poate determina o reducere a vaccinării femeilor și, deci, la o creștere a diferențelor și în cazul acestui indicator.

Potrivit studiului:

  • “Impactul pandemiei Covid-19 asupra indicatorilor legați de sănătate sau de indicatori de altă natură și implicațiile asupra diferențelor de gen au fluctuat pe parcursul pandemiei. Acest studiu produce dovezi pentru dezechilibre în ceea ce privește indicatorii de sănătate, sociali și economici, femeile fiind afectate disproporționat din mai multe puncte de vedere. O constatare încurajatoare este aceea că, pe parcursul pandemiei, multe diferențe de gen observate inițial au scăzut considerabil”.

Studiul a fost realizat pe date culese din 193 de țări și în rândul populației indiferent de venituri.

Foto: © Ronstik | Dreamstime.comDreamstime.com sprijină educaţia din România şi, în contextul pandemiei Covid-19, oferă gratuit imagini stock prin care Edupedu.ro îşi poate ilustra articolele cât mai relevant posibil.


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

În container sau după-amiaza. Parte dintre părinții elevilor de clasa a VIII-a de la Colegiul Coșbuc din București, mutați pentru renovare la Mihai Viteazul, protestează față de condițiile în care învață copiii lor

Lucrările de renovare sau consolidare a școlilor și grădinițelor au dat peste cap cursurile în numeroase cazuri, încă din prima zi de școală. La Colegiul Bilingv George Coșbuc din București,…
Vezi articolul

Oana Moraru, despre Evaluările Naționale: În nicio școală de stat din România, profesorii nu sunt evaluați oficial și cu niciun fel de consecințe pe ce efect au ei în clasă în mințile copiilor / Profesorii, cu câteva excepții, nu știu să predea la alt nivel decât “explic, înțeleg, identific, subliniez, definesc”

Oana Moraru, educatoare, expert educațional și director de școală privată, a explicat de ce elevii nu mai învață lecția în clasă, așa cum ar trebui: profesorii sunt slab pregătiți, iar rezultatele…
Vezi articolul

EXCLUSIV Ministrul Educației din Estonia explică pentru Edupedu.ro cum funcționează școala în țara europeană cu cele mai bune rezultate PISA 2018: Examinările sunt digitale, învățământul este pe deplin gratuit, de la mese, îngrijire medicală până la activități tip hobby

“Școlile noastre au ajuns să înțeleagă faptul că, pentru a oferi abilități moderne și pentru a-i învăța pe elevii noștri să fie pregătiți în fața provocărilor moderne, calea digitală este…
Vezi articolul

Campanie intensă pentru atragerea de studenți români în Rusia, fără reacție, până acum, din partea autorităților române / Marile organizațiile europene de învățământ superior și cercetare au oprit contactele cu cele rusești / Oficial român: Cooperarea bilaterală în domeniul educației e suspendată

Rusia desfășoară de trei săptămâni, prin ambasada sa la București, o campanie intensă de atragere a tinerilor români către universitățile rusești, cu oferte de burse și alte promisiuni. În fața…
Vezi articolul