73% dintre elevii din mediul rural își doresc ca profesorii să predea mai interactiv. 82% dintre profesori ar vrea ca elevii să fie mai atenți la ore – sondaj World Vision

8.466 de vizualizări
Foto: World Vison România
Pentru 73% dintre elevii din mediul rural principala așteptare de la profesori este ca aceștia să le predea într-un mod mai interactiv, arată rezultatele unui sondaj realizat de World Vision și Fundația Vodafone România, potrivit unui comunicat primit de Edupedu.ro. Dacă școala în care predau ar primi o finanțare importantă, prioritatea profesorilor din mediul rural ar fi digitalizarea. Astfel, 67% dintre cadre didactice și-ar dori investiții pentru asigurarea accesului la internet, proiectoare și calculatoare.

Conform aceluiași studiu, elevii își doresc și ca profesorii să le fie mai apropiați și să comunice mai bine cu ei (40%), să le fie un model, să le povestească din experiența lor (38%) și să îi motiveze să învețe (38%).

  • Sondajul a fost realizat la începutul lunii septembrie pe un eșantion de 978 de elevi și profesori din mediul rural, beneficiari ai programului „Școala din valiză”.

Acest sondaj ne arată că elevii vor lecții care să-i captiveze, dar, totodată își doresc o relație mai apropiată cu profesorii, vor ca profesorii să le fie modele și să-i ghideze, nu doar academic, ci și emoțional. Astfel, ne dorim ca în acest an să investim atât în îmbunătățirea abilităților de predare ale profesorilor, cât și în traininguri de inteligență emoțională care să-i ajute să înțeleagă mai bine nevoile elevilor și să comunice mai bine cu ei”, a declarat Mihaela Nabăr, director executiv World Vision România.

În ceea ce privește așteptările profesorilor din mediul rural, aceștia vor ca elevii:

  • să fie mai atenți și să participe mai activ la ore (82%)
  • să își implice mai mult părinții în educație (58%)
  • să aibă mai mult respect și toleranță față de ceilalți elevi – să nu mai existe bullying (55%)
  • să nu mai lipsească de la ore (49%)
  • să se implice în activități extrașcolare (40%)
  • să aibă mai mult respect și toleranță față de profesori (37%)

Potrivit aceluiași sondaj, 68% dintre profesori și-ar dori să asiste la ateliere în domeniile în care s-au specializat pentru a învăța tehnici noi de predare. De asemenea, 53% ar vrea să participe la cursuri de inteligență emoțională și tot 53% ar vrea să asiste la cursuri de e-learning si digitalizare.

Despre „Școala din valiză” și World Vison

„Școala din valiză” susține profesorii și elevii din mediul rural să-și dezvolte abilitățile digitale prin acces gratuit la platforma de e-learning www.scoaladinvaliza.ro.

World Vision România este o organizație care desfășoară programe de intervenție umanitară de urgență, dezvoltare și advocacy, punând în centrul activității sale bunăstarea copilului. Organizația se concentrează asupra muncii cu copiii, familiile și comunitățile, în scopul depășirii sărăciei și nedreptății. Fundația lucrează cu persoanele cele mai vulnerabile din lume, indiferent de religie, rasă, etnie sau gen.

World Vision România face parte din parteneriatul World Vision International, prezent în aproape 100 de țări din întreaga lume. În 30 de ani de prezență în România, am ajutat peste 500.000 de copii și adulți, în aproape 500 de comunități din 18 județe.


3 comments
  1. Cam cat de interactiv poti fi cand predai la 4 clase simultan intr-o ora de 45 de minute? 0 si 1 alfabetul, 2, numai ce au deprins alfabetul si 4 care deja au nevoie de o mai mare atentie si un timp mai mult alocat, deoarece materia este mai ampla? Credeti ca noi nu am vrea? Cum sa fii interogativ cand tu vii cu laptop de acasa, nu ai un videoproiector si faci sprint printr-o materie sufocata in 15 saptamani de scoala? Si eu as vrea sa fiu interactiv, dar nu am timp de raportari, de atata jucat rol de secretar, politist, paznic, doctor, psihiatru, psiholog, bona. Mereu ma intreb cand aveau timp sa faca serbari invatatorii care ne-au predat. Aveau, ca nu mergeau saptamanal la consilii profesorale, consilii de administratie, lectorate, nu inlocuiau colegi plecati prin Erasmusuri, nu faceau dosare de rechizite, nu raportau parinti plecati etc. Interactivitate?? Cand? Te storci 8 ore psihic cu oug-uri, hg-uri de la o zi la alta, informari, raportari, sedinte, ajungi o leguma a acasa si sunt convins ca marele tau regret cand dupa 2 autobuze si un tren, te pui in sfarsit in pat e ca nu ai fost suficient de interactiv la clasa. Cum sa fiu interactiv cand eu am loc in planificare doar ziua si litera?Cand trebuie sa iau de la muzica sa pot termina materia de la romana, sa termine toate literele?

  2. In scoala in care predau sunt cel mult 5 elevi atenti in timpul orei, dintr-un colectiv de 28 sau 30 de copii (ciclul gimnazial). Principalii vinovati sunt parintii. Acesti copii nu sunt supravegheati, isi petrec zilele si noptile pe retelele de socializare (in special pe Instagram si Tik-Tok), au un comportament indecent de cele mai multe ori (majoritatea se strigă “c**ie” in loc sa-si spuna pe nume, iar fetele umbla dupa baieti mult mai mari decat ele incepand cu varsta de 12-13 ani) si nu sunt deloc interesati de rezultatele scolare. Parintii joaca teatrul prost al adultilor carora “le pasă”, dar in realitate nu dau nici doua parale pe scoala si pe importanta ei. Acesti copii nu citesc si refuza cu indignare sa o faca, nu isi fac aproape niciodata temele complete, nu au pic de respect fata de personalul de serviciu sau fata de unii profesori (am colegi care suporta un nivel al decibelilor cu mult peste limita acceptabila in timpul unei ore de curs) si nu sunt capabili sa respecte vreo regula. Copiii de bani gata sunt cei mai nesimtiti, si va rog sa ma credeti ca am destui in scoala. Imediat ce ajung in licee, fetele intra pe filierele iubitilor de la clasele mai mari, iar baietii se golanesc ingrozitor. Drogurile si sexul cu cine se nimereste au devenit si ele o banalitate. Clasele sunt un fel de expozitii de fețe machiate, de corpuri descoperite indecent, sau de frizuri si de glugi hip-hop trase mult peste ochi. Unii miros dubios de la ce consuma in pauze. Majoritatea vor sa traiasca din clipuri postate pe youtube, chestii manufacturate din placere vandute pe Instagram, pacaleli sau pacanele si pariuri sportive. Foarte multi nu stiu absolut nimic despre ce se intampla cu adevarat in jurul lor. Nu stiu prea multe despre pandemia existenta si nici nu ii intereseaza subiectul chiar daca au avut decese in familie (luati-va gandul ca se vor vaccina), poarta mastile doar din obligatie dar numai pe gura sau la gat (asta atunci cand le au) si isi petrec absolut tot timpul liber in parcarile mall-urilor, pe scari de bloc, in parcuri sau prin baruri. Inainte de pandemie erau EXACT LA FEL. Lucrurile au luat-o razna de prin 2016-2017, de cand cu boala Instagramului si cu explozia consumului de substante interzise printre minorii din licee. Culmea e ca parintii, in afara scolii, sunt de acord cu aceste comportamente si atitudini. Doar la scoala, in fata profesorilor, isi joaca rolul de “parinti eficienti”. In rest, isi sprijina copiii sa absolve cu succes “shkoala vieți”.
    P.S. Nu predau intr-o simpla scoala de cartier, ci intr-o institutie care pana nu demult tinea fruntea rezultatelor de la examenele nationale. Ma abtin sa va ofer mai multe detalii, si va urez tuturor o zi frumoasa.

  3. Cum sa fie ceva interesant la informatica in gimnaziu daca laboratoarele sunt ferecate? Desi ati pus ultima la catalog, informatica produce mai mult PIB decat toate celelalte materii la un loc, orice meserie si-ar alege copilul! Indienii investesc maxim in informatica si de aceea sunt cei mai multi ITisti de la ei! Ce se face la noi la informatica in clasa a 8-a la ei se face in clasa a 4-a. Ce interactivitate sa fie la aceasta materie? De pe telefoanele copiilor? Capete patrate, alooo, suntem in 2021!!! Nu va mai bateti joc de viitorul tarii, investiti maxim in formarea in IT. Sunt prea multe academii sereleuri de formare in IT ce au aparut ca ciupercile dupa ploaie si nu duc lipsa de clienti, cursurile costa mii de euro!!!!
    Si inca ceva: verificati nivelul de cunoastere a programarii de catre profesorii de informatica din gimnaziu! 90% sunt ajunsi pe pile(sau 2k-euro) titulari, dupa contestatii! Nu mai lasati incompetenti sa stea la catedra si sa le dicteze pagini intregi din manual elevilor, doar pentru ca acei profesori habar nu au de programare sau de aplicatiile office!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Prima reacție a ministrului Educației la abuzurile sexuale din școli și universități, la 11 zile de la prima reținere efectuată de poliție: Consiliul de Etică și Management Universitar verifică modul în care au gestionat universitățile cazurile de hărțuire sexuală / Nicio măsură nouă, niciun plan de combatere a abuzurilor sexuale în școli și universități, în anunțul Ligiei Deca

Ministrul Educației, Ligia Deca, reacționează la abuzurile sexuale din școli și universități dezvăluite de presă și anchetate de Poliția Română, la 11 zile de la prima reținere efectuată de poliție.…
Vezi articolul