Copiii de nicăieri: 70.000 de elevi așteptați la școală în 2017 și 2018 nu s-au mai înscris în clasa pregătitoare

8.611 vizualizări
FOTO: pixabay.com
Școala a pierdut urmele a 70.000 de copii, în doar doi ani. Atât este diferența între numărul copiilor născuți în 2011 și 2012 și numărul celor care au devenit apoi elevi, în anii școlari 2017-2018 și 2018-2019. Potrivit datelor de la Institutul Național de Statistică, clasa pregătitoare – deși obligatorie – scapă de la înscriere o treime de generație. Una dintre explicații ar putea fi emigrația, dar nimeni nu știe ce se întâmplă cu ei, în realitate.

În 2011 s-au născut copiii care au ajuns anul trecut (2017) la vârsta clasei pregătitoare, acum fiind deja în clasa I. Pentru că învățământul este obligatoriu de la 6 ani, toți copiii (cu foarte mici excepții) merg la școală la această vârstă. Dacă la naștere, generația 2011 număra 196.242 persoane, potrivit INS, în 2017 această generație mai avea 186.394 de copii. Cu 9.848 de copii mai puțin.

La școală, în anul 2017-2018, în clasa pregătitoare s-au mai înscris 156.170, potrivit datelor INS. Reiese de aici că numai puțin de 30.224 de copii nu sunt la școală, deși școala este obligatorie.

În total, dacă e să luăm ca reper anul nașterii acestor persoane, rezultă că nu se știe nimic despre circa 40.000 de copii din generația născută în 2011. Asta înseamnă 20% din acea populație, adică unul din 5.

Povestea se repetă și pentru generația 2012.

În 2012 s-au născut copiii care anul acesta (2018) au intrat în clasa pregătitoare. La momentul nașterii generația număra 201.104. Populația în vârstă de 6 ani în 2018 este de 182.842. O diferență de 18.262 de copii. Dintre ei, la școală în clasa pregătitoare, în anul școlar 2018-2019, s-au mai înscris puțin peste 171.000 de copii (*date provizorii), potrivit răspunsului Ministerului Educației la solicitarea Edupedu.ro. Cu 10.000 de copii mai puțini față de așteptări.

Diferența față de anul nașterii ar fi de peste 28 de mii de copii care, în loc să intre în învățământul obligatoriu la această vârstă, nu se regăsesc nici pe listele școlilor și nici în alte evidențe ale statului.

În total sunt aproximativ 70 de mii de copii lipsă, asta înseamnă cât populația unui oraș ca Alba Iulia.

Unde ar putea fi?

O ipoteză ar fi că au emigrat împreună cu familia. Numai în ultimii 4 ani, peste 1 milion de români au fost înregistrați ca emigranți temporari de către autorități, potrivit datelor INS. Statisticile ONU susțin că fenomenul migrației înseamnă 3,7 milioane de români care trăiesc acum departe de țară. Banca Mondială, pe de altă parte, vorbește într-un studiu dedicat migrației românești despre 3 până la 5 milioane de emigranți.

FOTO: pixabay.com


3 comments
  1. Ii mai tin la gradi sau acasa un an.
    Unii copii fac de doua ori grupa mare la gradi de frica ca nu fac fata la clasa zero.
    Parintii uneori nu-i inscriu in clasa I nici dupa varsta de 8 ani pe motiv ca sunt nedezvoltati, ca sa nu faca efort.
    Pe vremea bunicilor lor, in anii ’50 scoala incepea la 8 ani si familia a considerat ca, daca bunicii au facut scoala asa, de ce nepotii sa inceapa cu doi ani mai devreme?

  2. 18.278.496. numărul de alegători înscriși pe listele permanente , poți scădea din ei liniștit 5 milioane care is doar pe lista probabil 2-3 milioane morți de mult. Iar restu nici nu mai știu unde e Romania. La ora actuala nu cred ca mai suntem 15 milioane de persoane in Romania care in ultimele 12 luni am fost măcar 6 luni intre granițele tari .

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Articol susținut de NextLab.Tech

Au început înscrierile pentru ediția 2023 a concursului de robotică școlară Nextlab.tech. Tradiționalul asistent virtual al concursului va fi integrat și cu ChatGPT. 600 de elevi vor primi kit-uri gratuite din partea sponsorului concursului – BCR

Pe 6 martie 2023 s-au deschis înscrierile la Concursul național de robotică Nextlab.tech ediția 2023, cea mai mare competiție de robotică școlară din România. Participarea este gratuită. Se pot înscrie…
Vezi articolul

Material susținut de FDSC (Fundația pentru Dezvoltarea Societății Civile)

Cum vorbim cu elevii despre consumul de droguri? Aura Stănculescu, director CMBRAE: Nu cu prezentări în care le spunem “nu consumați!”. Greșelile pe care le fac și părinții, și cadrele didactice sunt că încearcă să pară deștepți / Mugur Ciumăgeanu, profesor la UVT: La 12-13 ani riscăm să-i pierdem din mână pentru că încercăm să le punem interdicții

Discuția cu elevii nu trebuie să se rezume la prezentări în care le spunem că “nu au voie să…”, a declarat directoarea Centrului Municipiului București de Resurse și Asistență Educațională…
Vezi articolul

Nature: Ce e de făcut atunci când știința produce numeroase recomandări privind acoperirea pierderilor educaționale cauzate de criza Covid-19, dar puțini le pun în practică? Profesorii să fie învățați încă din formarea inițială să apeleze în munca lor la studii și cercetări

Pandemia a provocat tulburări grave în procesul de învățare pentru 1,6 miliarde de elevi, iar pierderile de învățare sunt majore, însă puține școli și sisteme de învățământ fac eforturi substanțiale…
Vezi articolul

Elevi din 20 de țări au ținut lecții la clasă despre schimbările climatice, într-o mișcare de conștientizare a schimbărilor din natură / Producția de dioxid de carbon s-ar putea reduce cu 19 gigatone în 30 de ani și dacă 16% din elevi ar avea acces la informație relevantă despre mediu

Elevii au devenit profesori într-o mișcare internațională legată de importanța educației pentru schimbările climatice. În 20 de țări, elevii și-au înlocuit profesorii, recent, și au ținut lecții bazate pe informații…
Vezi articolul