7.800 de noi posturi în Educație, cerute de inspectoratele școlare: profesori de sprijin pentru copiii cu CES, mediatori școlari pentru reducerea abandonului școlar, informaticieni în Smart Laburile PNRR din școli – proiect de HG / Două ISJ nu au cerut niciun post

Foto: © Lacheev | Dreamstime.com

Inspectoratele școlare au cerut Ministerului Educației să suplimenteze numărul de posturi didactice și didactice auxiliare din școli cu 7.800, potrivit proiectului de Hotărâre de Guvern (HG) pus în consultare publică de Ministerul Educației pentru modificarea HG care reglementează funcționarea și organizarea instituției.

Posturile sunt dedicate noilor profesori care ar urma să predea la cele peste 2.500 de noi clase formate în școli, sunt pentru profesorii de sprijin pentru copiii cu CES trecuți de la învățământul special la învățământul de masă, pentru mediatori școlari care să intervină în zonele cu abandon școlar ridicat și pentru informaticieni care să se ocupe de noile laboratoare smart contractate de școli prin Planul Național de Redresare și Reziliență (PNRR).

„5. Numărul total de posturi din învăţământul preuniversitar de stat, inclusiv învăţământul special, centrele judeţene de resurse şi asistenţă educaţională/Centrul Municipiului Bucureşti de Resurse şi Asistenţă Educaţională, este de 307.900 de posturi”, prevede HG pusă în dezbatere pentru modificarea HG 731/2024 de funcționare a Ministerului Educației. În prezent, numărul prevăzut de posturi la acest punct este de 300.100.

Potrivit notei de fundamentare a proiectului de HG – ambele documente pot fi descărcate mai jos din articol -, ar urma ca din anul școlar 2024-2025 care din punct de vedere administrativ începe de la 1 septembrie să funcționeze 2.474 de noi formațiuni de elevi în învățământul de masă și încă 96 pentru învățământul special.

Asta – după ce „prin Legea învățământului preuniversitar nr. 198/2023, cu modificările și completările ulterioare, au fost modificate efectivele de elevi/preşcolari/antepreșcolari din care se constituie formațiunile de studiu în învăţământul preuniversitar, în sensul diminuării acestora”.

Apoi, este vorba de noi posturi pentru creșele construite prin PNRR și pentru noile servicii de educație complementară: „(…) începând cu anul școlar 2024-2025, vor fi date în folosință noi spații destinate desfășurării activităților pentru învățământul antepreșcolar și preșcolar și ca urmare o serie de unități de învățământ au solicitat autorizarea de funcționare provizorie pentru nivelul de învățământ antepreșcolar și preșcolar, forma de învățământ cu program prelungit, ceea ce conduce la creșterea cererilor de înscriere în învățământul antepreșcolar și preșcolar cu program prelungit”.

„De asemenea, începând cu anul școlar 2024-2025, vor funcționa noile servicii de educație timpurie complementară, care fac parte din sistemul național de educație și sunt destinate antepreșcolarilor și preșcolarilor (servicii de tip grădiniță comunitară, servicii de tip ludotecă și/sau grup de joacă)”, se mai arată în nota de fundamentare.

Ministerul Educației mai motivează în nota de fundamentare suplimentarea posturilor și din pricina integrării elevilor cu CES din școli speciale în școli de masă și pentru că ar urma să se angajeze mediatori școlari în zonele cu abandon școlar ridicat:

În plus, este vorba și de informaticieni nou angajați în școli pentru a administra laboratoarele smart achiziționate de școli prin PNRR:

Cele mai multe posturi, cerute de Inspectoratul școlar București

După cum se arată în tabelul centralizator din nota de fundamentare a HG, cele mai multe posturi didactice și auxiliare/administrative au fost cerute de Inspectoratul Școlar al Municipiului București (ISMB) – 1.012, dintre care 799 didactice de predare.

Două inspectorate școlare nu au cerut niciun post, anume Inspectoratul Școlar Județean (ISJ) Brăila și Inspectoratul Școlar Județean (ISJ) Teleorman. ISJ Vaslui și ISJ Tulcea au cerut 3, respectiv 5 posturi, urmate de ISJ Gorj, ISJ Botoșani și ISJ Vrancea, cu 20, 21 și respectiv 23 de posturi solicitate.

DOCUMENT DESCARCĂ Proiect HG Suplimentare posturi – 23.08.2024:

DOCUMENT DESCARCĂ Notă de fundamentare – Proiect HG Suplimentare posturi – 23.08.2024:

Foto: © Lacheev | Dreamstime.com / Dreamstime.com sprijină educaţia din România şi oferă gratuit imagini stock prin care Edupedu.ro îşi poate ilustra articolele cât mai relevant posibil / Campania Back to school oferă posibilitatea oricărei școli, profesor sau elev să descarce imagini de calitate cu 50% discount.

Exit mobile version