6 din 10 elevi consultați de World Vision România nu sunt de acord cu probă scrisă a BAC-ului care îi evaluează la mai multe discipline / Aproape 60% dintre ei nu vor ca mediile din gimnaziu să nu mai fie luate în considerare pentru admiterea la liceu, anunță organizația

7.910 vizualizări
Foto: World Vision România
6 din 10 elevi consultați de World Vision România nu sunt de acord cu probă scrisă a BAC-ului care îi evaluează, potrivit proiectului Legii învățământului preuniversitar, la limba română, matematică, științe, istoria și geografia României și Europei și la științele socio-umane, anunță organizația.

Totodată, mai mult de șapte din zece elevi (72%) consideră că proba de specialitate a profilului studiat la liceu ar trebui să rămână obligatorie la Bac, arată un sondaj realizat de Consiliul Consultativ al Copiilor World Vision România. 21% cred că proba de specialitate nu ar trebui să fie obligatorie, iar 7% au preferat să nu-și exprime părerea.

  • Consultarea a fost realizată în rândul a peste 1000 de elevi din ciclul gimnazial și liceal, dintre care 52% din mediul rural, 19% din urbanul mic și 29% din urbanul mare.

Admiterea la liceu și la colegiile naționale

Șase din zece elevi (59%) nu sunt de acord ca mediile din clasele V-VIII să nu mai fie luate în considerare pentru admiterea la liceu. 35% sunt de acord ca mediile să fie scoase din procesul de admitere, iar 6% au preferat să nu răspundă la întrebare.

În privința admiterii la colegiile naționale, cei mai mulți dintre elevii care și-au exprimat opinia spun că, în cazul în care acestea își vor organiza propriile examene, copiii din mediile dezavantajate vor avea mai puține șanse să intre. Concret, 44% spun că elevii din mediile dezavantajate vor avea mai puține șanse să intre la colegiile naționale, 37% cred că vor avea aceleași șanse. Aproape unu din cinci elevi (19%) a preferat să nu-și exprime opinia.”

În comunicat se mai arată că 50% dintre elevi au spus că ar trebui să poată exista clase/grupe de excelență nu doar în colegiile naționale, ci și în alte unități de învățământ liceal.

La disciplina „Educație pentru viață“, modulele cele mai dorite la clasă de către elevi sunt:

  • educația financiară (71%);
  • educația pentru sănătate (69%);
  • oratorie și dezvoltare personală (55 %);
  • educație pentru mediu (50%);
  • educație juridică (48%);
  • gândirea critică (45%);
  • egalitatea de gen (45%);
  • securitatea cibernetică (42%).

Liceele profesionale: jumătate dintre elevi (48%) nu sunt de acord cu eliminarea filierelor teoretică și vocațională din liceele profesionale. Doar un sfert dintre elevi (24%) sunt de acord cu eliminarea acestor filiere, iar restul (28%) n-au avut nici o opinie în acest sens.

77% dintre elevii consultați de World Vision România vor ca educația sexuală să fie predată obligatoriu, adaptat vârstei lor. 18% dintre elevi nu vor să le fie predată educația sexuală, iar 5% nu și-au exprimat părerea”, conform sursei citate.

Întrebați de trei priorități care ar trebui să se regăsească în Legea Învățământului Preuniversitar, elevii au pus pe primul loc digitalizarea în educație, urmată de educația remedială și sprijinul pentru teme. A treia prioritate este acordarea unei mese calde la școală pentru toți elevii. Alte măsuri cu care elevii sunt de acord într-o mare măsură sunt creșterea burselor și formarea cadrelor didactice.


5 comments
  1. Buna ziua!Sunt elev în clasa a8a.Credeti-ma ca am invatat in continuu si nu am nici-un noua.Normal ca vreau ca munca mea sa iasa in evidenta si sa se ia in considerare media gimnazială!!!!

  2. În țara asta toate se aranjează după influența părinților, funcția și banii lor contează cel mai mult, au nota 10 pe linie, dar habar n-au de nimic. Eu una nu apelez la așa, viitori specialiști???????

  3. Păi normal că nu vor să se renunțe la mediile din clasele V-VIII. Sunt pline cataloagele de note de 9 și 10 căpătate de loaze cu ajutorul plicului cu bani, sacoșei, presiunilor făcute de părinți asupra profesorilor………..
    Nu dorește elevul să ia 10 la examen, pentru că are bani, tupeu și nesimțire, atâtel cât și familia?
    Este plină țara de proști care au 10 pe linie. AJUNGE!!!
    Apropo, pe când un statut al profesorului?

  4. Dar de ce sa fie educația financiară doar un simplu modul,si nu materie de sine stătătoare predată doar de profesorii de economie?Vor sa încurajeze policalificare și sa faca economie la buget cu noi?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Reprezentanții elevilor cer Ministerului Educației ca doar experți evaluatori să facă parte din consiliul agenției care acreditează școlile și să oblige școlile care nu au fost supuse evaluării periodice să fie evaluate

„Consiliul ARACIP trebuie să fie format strict din experți evaluatori, cu o experiență vastă, care să fie selectați pe baza unei proceduri interne transparente, pentru a nu subordona ARACIP-ul unor…
Vezi articolul

O ingerinţă a ministrului în realizarea subiectelor este politizare. Soarta unor copii este la mâna unor politicieni corupți. Nu putem lăsa aceste fapte nepedepsite – avertizează deputatul Filip Havârneanu, secretar al Comisiei de învăţământ din Camera Deputaţilor

„Este prima dată când unui ministru al educaţiei i se aduc asemenea acuzaţii halucinante, de implicaţii directe și de sabotaj la adresa examenului maturităţii. Exact cei care trebuie să asigure…
Vezi articolul

Scrisoare deschisă către președintele Iohannis a fostului ministru al Educației Daniel Funeriu, pe tema admiterii la liceu: Toți cei cu care am discutat personal au afirmat „știm că nu e ceea ce trebuie, dar așa vrea președintele Iohannis” / Este strict responsabilitatea dumneavoastră – și nu a vreunui proxi – de a livra ceea ce este corect

Fostul ministru al Educației, Daniel Funeriu, îi cere președintelui Klaus Iohannis, printr-o scrisoare deschisă publicată pe pagina sa de Facebook, să iasă să își explice insistența cu care propune ca…
Vezi articolul