5.000 de clădiri şcolare nu au acces la internet, din 22.000 la nivel național, anunță consilierul ministrului Educației: Faptul că internetul a ajuns la școli înaintea rezolvării toaletelor e un lucru pozitiv

1.320 de vizualizări
Foto: edu.ro
Faptul că internetul a ajuns în şcoli înainte de rezolvarea problemei toaletelor din curte este un lucru pozitiv, întrucât măcar unul dintre cele două aspecte a fost soluţionat, dar asta nu înseamnă că celălalt este de neglijat, a declarat, joi, Jean Badea, consilier în Ministerul Educaţiei, potrivit Agerpres. Acesta a făcut declarația în contextul în care a anunțat că sunt 5.000 de clădiri școlare care la acest moment nu au internet.

“Pot să anunţ acum în premieră, având în vedere faptul că s-a lucrat până târziu aseară la identificarea punctuală a clădirilor unităţilor care pot fi conectate că, până în data de 14 septembrie, din cele aproximativ 5.000 de clădiri care nu sunt conectate în acest moment, se vor face demersuri pentru 2.800 de clădiri ca să fie conectate până la momentul 14 septembrie, când se reiau cursurile.

Cum spuneam, grupul de lucru a fost extrem de activ, foarte târziu aseară s-a terminat aceasta analiză punctuală făcută pe fiecare din cele 5.000 de clădiri care la momentul acesta nu beneficiază de internet, din cele peste 22.000 de clădiri pe care Ministerul Educaţiei le-a identificat în teritoriu ca fiind clădiri cu destinaţia de învăţământ”, a spus oficialul ministerial citat de Agerpres.

Badea a anunțat că, la nivel guvernamental, a fost constituit un grup de lucru la care au participat factorii decidenţi, ministerele de resort şi operatorii din sectorul telecom.

Potrivit acestuia, problema majoră este în zonele defavorizate.

“Sperăm ca începutul anului şcolar să ne găsească cu un număr cât mai mic de unităţi în care nu ajunge resursa de internet. Avantajul este că în zonele respective, cu comunităţi mici, va exista posibilitatea ca învăţământul să se desfăşoare faţă în faţă, deci resursa de internet nu este indispensabilă, ceea ce nu înseamnă că nu este necesară. Cu siguranţă este necesară, dar procesul de educaţie va putea continua şi până când resursa de internet va ajunge şi în comunitatea respectivă”, a completat Badea.

El a participat la conferinţa online “Telecomunicaţie & educaţie: Gradul de acoperire a reţelelor de telecomunicaţii – condiţie pentru educaţia la distanţă”, organizată de ziarul Bursa.

Una dintre temele conferinţei la care s-a referit Badea este modalitatea în care tehnologia necesară predării ajunge în şcolile cu toaleta în curte.

“Îmi place să cred că această zonă de şcoli cu toalete în curte se află în zonele defavorizate de fapt şi că nu există o legătură directă sau nu ar trebui să creăm o legătură directă între resursa tehnologică şi toaleta din curte. Sunt chestiuni distincte şi e obligatoriu să fie rezolvate ambele, dar, din punctul meu de vedere, fără o legătură între ele. Prefer să cred că este o exprimare metaforică şi ne referim de fapt la zonele defavorizate”, a spus reprezentantul ministerului.

Moderatorul conferinţei a arătat că se dorea o discuţie cu privire la ordinea în care aceste probleme ar trebui să fie rezolvate.

“Sunt absolut de acord cu acest lucru, că asigurarea condiţiilor trebuia făcută cu prioritate, în sensul în care să rezolvăm condiţiile materiale, şi tehnologia ar fi trebuit să ajungă ulterior sau simultan. Faptul că nu s-a întâmplat aşa sau că au fost create premisele ca resursa de internet să ajungă înaintea rezolvării problemei toaletelor este un lucru pozitiv, faptul că dintre cele două aspecte unul s-a rezolvat, dar aceasta nu înseamnă că celălalt este de neglijat”, a mai spus Badea.

La rândul său, Radu Nicolescu, consilier de stat în domeniul IT în cadrul cancelariei prim-ministrului, a arătat că rezolvarea problemei legate de toalete este în sarcina autorităţilor locale şi nu are legătură directă cu Guvernul şi cu ministerul.

“Poate că părinţii copiilor care merg în aceste şcoli ar trebui să ţină cont în viitorul apropiat, având în vedere că vom avea alegeri locale, de felul cum primarii din localităţile lor au administrat acest segment”, a susţinut consilierul de stat.

În ceea ce priveşte dotarea cu tablete a şcolilor, el a admis că doar o parte dintre tablete vor fi disponibile până începe şcoala.

“Tabletele vor ajunge, unele mai repede, altele mai târziu, dar vor ajunge. Din ce ştiu, s-au achiziţionat deja în jur de 80.000 de tablete (din totalul de 250.000 – n. r.) şi există şi această posibilitate, ca în sarcina autorităţilor locale sau a unităţilor de învăţământ să cadă achiziţionarea tabletelor, urmând ca acestea să fie decontate de Guvern în limita a 100 de milioane de euro”, a spus Nicolescu.

Foto: edu.ro


2 comments
  1. Legarea la internet a clădirilor nu este singurul aspect care trebuie luat în considerare. Faptul că secretariatul, contabilitatea, direcțiunea și cabinetul de informatică dispun de internet nu este definitoriu! Majoritatea unităților de învățământ nu au internetul extins în clase. Cum se va desfășura scenariul galben în aceste condiții?

  2. Chiar dacă în unele clădiri vor fi conectate la internet, laptopul va fi adus de acasă de profesori și învățători, în clasele mai elite va fi cumpărat de părinți, și din păcate proiectoarele nu vor exista în sălile de clasă. Mă întreb dacă secretarele, directorii și profesorii situați mai aproape de biroul directorului vor folosi tot laptopul lor personal adus de acasă?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Program de cooperare România-Palestina în Educație, semnat la București / Iohannis: Am decis creșterea numărului de burse universitare acordate cetățenilor palestinieni

Programul de cooperare în domeniul învățământului superior și cercetării academice între Ministerul Educației din România și Ministerul Învățământului Superior și Cercetării Științifice din Palestina (2022-2025) a fost semnat azi într-o…
Vezi articolul

Evaluările la clasele a II-a, a IV-a și a VI-a vor putea fi susținute digital în 2023-2024 – a anunțat subsecretarul de stat din Ministerul Educației Jean Badea: În câțiva ani să transferăm toate examenele în zona digitală

UPDATE Evaluările de la clasele a II-a, a IV-a și a VI-a vor putea fi susținute digital la nivel național “cel mai probabil începând din 2023-2024”, a declarat pentru Edupedu.ro…
Vezi articolul

Cadrele didactice care vor să devină membri în agenția care asigură calitatea în învățământul superior nu mai trebuie să declare că nu sunt învinuite penal / Prestigiul moral în management universitar devine criteriu de departajare

Cadrele didactice care doresc să participe la concurs pentru a deveni membre în agenția responsabilă cu asigurarea calității în învățământul superior, ARACIS, nu mai trebuie să declare pe propria răspundere…
Vezi articolul
Cea mai bună aplicație europeană - Technovation Girls 2020

Apel de selecție pentru Olimpiada Europeană de Matematică pentru Fete – EGMO 2024, din partea Societății de Științe Matematice. Elevele de clasele VIII-XII cu medalii la etapa națională și faze internaționale se pot înscrie până pe 26 ianuarie

Elevele de clasele VIII-XII din țară care au obținut medalii la etapa națională a olimpiadei de matematică (ONM) sau medalii la alte competiții regionale sau internaționale de matematică se pot…
Vezi articolul