44 de dezbateri pe proiectele legilor Educației ar fi avut loc în 28 de zile de când sunt puse în consultare publică, susține ministrul Educației / Numărul dezbaterilor crește fulminant, însă multe, dacă există, nu pot fi contorizate pentru că nu sunt făcute publice

1.671 de vizualizări
Foto: gov.ro
Dacă la început, când a lansat în dezbatere publică legile Educației, ministrul vorbea de 10 dezbateri în 10 zile, adică o dezbatere pe zi, frecvența lor, pe baza cifrelor declarate, a crescut. Pe baza declarațiilor publice făcute de ministru pe pagina sa de Facebook și în cadrul unor evenimente, din 23 iulie până pe 30 iulie reiese că ar fi avut loc 15 dezbateri. Apoi, în următoarea săptămână ar fi avut loc 19 dezbateri. De precizat și că, sâmbătă, la Forumul Educației de la Iași Cîmpeanu a vorbit despre un plafon de 50 de dezbateri în toată perioada de consultare publică (n. red. până în data de 24 august), iar la dezbaterea organizată marți de PNL București a mărit plafonul la “cel puțin 70”.

Dezbaterea din 9 august, organizată tot pe linie de partid, la fel ca și Forumul Educației de la Iași, de Comisia pentru Educație și Cercetare – PNL București, ar fi cea de-a 44-a din data de 13 iulie când au fost puse în dezbatere publică cele două proiecte de legi, potrivit ministrului Educației. Numărul dezbaterilor crește fulminant, având în vedere că Sorin Cîmpeanu vorbea pe 22 iulie (la o săptămână de la lansarea în dezbatere publică a legilor) despre “seria celor 10 dezbateri programate în primele 10 zile de consultări”.

Sorin Cîmpeanu a spus, acum, pe 9 august: “Dezbaterea de astăzi are numărul 44. Suntem în cea de-a 28-a zi de dezbatere și mai sunt încă 15 zile de dezbateri (n. red. până pe 24 august când e ultima zi).   

(…) Legile beneficiază cea mai lungă perioadă de dezbatere vreodată pe vreo lege în România. 44 de dezbateri și sunt convins că în următoarele 15 zile, la ritmul de 2-3 dezbateri pe zi, sigur vom ajunge la cel puțin 70 de dezbateri. Am reținut propuneri constructive, demne de luat în seamă și se vor regăsi în textul legilor”.

Pe 30 iulie, ministrul Cimpeanu scria pe Facebook că are loc a 25-a dezbatere. Scăzându-le pe cele 10 declarate pentru primele 10 zile, înseamnă că, în ultima săptămână din iulie, ar fi avut loc 15 consultări.

Apoi, în seara zilei de sâmbătă, 6 august, adică după o săptămână, ajunsese deja la 39 de consultări, însemnând un ritm de două dezbateri pe zi. De notat că în acea sâmbătă au avut loc trei, toate la Iași – Forumul Educației de la Iași, un singur eveniment organizat de PNL, împărțit în două segmente calculate ca două dezbateri diferite, apoi încă dezbatere organizată separat, cu Teach for Romania. În acea seară, el scria pe Facebook:

  • “A fost a 24-a zi de consultări și, din punct de vedere cronologic, s-au desfășurat dezbaterile cu numărul 37 (Învățământ Preuniversitar – 300 de participanți), 38 (Învățământ Superior – peste 100 de participanți) și 39 (organizată în parteneriat cu Teach for Romania – 150 de participanți fizic și aproape 500 de participanți online).”

De precizat, pe pagina sa oficială de Facebook ministrul a menționat doar 11 dezbateri din 13 iulie până pe 9 august 2022, iar printre evenimentele respective a numărat și două dezbateri cu sindicatele, deși acestea nu au fost anunțate oficial, iar confederațiile sindicale nu exprimaseră public vreun punct de vedere cu privire la proiectele de lege.

Nu toate dezbaterile sunt prezentate public și multe apar doar ca bifate de ministru sau prezentate pe rețele de socializare de diverși participanți. De exemplu, în ultimele 3 zile, potrivit calculelor ministrului ar fi trebuit să aibă loc 5 dezbateri. Pe Facebook, fostul inspector școlar general din Bistrița, colega de partid a ministrului, Aurelia Dan semnalează o dezbatere locală care a avut loc luni, dar despre restul de 4 nu au apărut informații: unde s-au ținut sau cine a participat.


4 comments
  1. Legea nu merită să fie adoptată astfel. Profesorii sunt acuzați că provoacă emoții; disciplinele cu o orä trebuie să noteze tot 4 note pe an adică dublul numărului de ore ca și până acum; titularii în marea lor majoritate catolici, adventiști și germani tot grozavi, mari și tari. Singurul lucru pozitiv e bacul combinat pe procente pentru mai multe discipline deși și aici profesorii de română vor să se distingă de celelalte. Ar putea numai dacă acceptă să împartă foaia de examen cu latina sau franceza sau poate engleza…de ce nu. Alte discipline umaniste socio sau nu încă nu există. Doar limbi. O ordonanță mică care să fixeze forma bac este suficientă. Restul e inutil.

  2. Sindicatele din învățământ nu au făcut nici o dezbatere cu membrii lor pe baza noilor legi. Știu că aceste dezbateri ar fi doar niste simulacre, așa că s-au abținut și bine au făcut!
    Profesorii, care sunt oamenii care lucrează efectiv în sistem nu au fost consultați, ar fi și ilegal, sunt in concedii!
    Nu vorbesc de inspectori și directori, aceștia sunt reprezentanții ministerului!
    Concluzie: Consultările făcute sunt de ochii lumii, doar sa fie, nu că să producă ceva, in plus, actorii principali au fost excluși.

  3. Sunt profesor, peste 20 de ani vechime. Pe grupurile de WhatsApp și Facebook ale școlii unde lucrez nimeni nu a anunțat măcar o invitație la dezbateri asupra noilor legi. Profesorii sunt in concediu, dezbateri reale pot să aibă loc abia după 1 septembrie, când vor reveni la școli.
    Dezbaterile de partid nu știu cât sunt de normale, școala nefiind o organizație partinică. La noi se confundă dezbaterile pe linie de partid, cu inspectori școlari numiți din pix, pe criterii politice, cu dezbateri reale și care ar putea sa genereze și soluții! De fapt nu se confunda, se mizează că publicul larg nu va distinge între un simulacru de dezbatere și o dezbatere reală!
    Modificări legislative asemanatoare cu ce se propune acum au fost în discuție în ultimul mandat al ministrului Ecaterina Andronescu, care era consiliată tot de domnul Szekely. Atunci au fost dezbateri reale, in cadrul cercurilor pedagogice organizate în timpul anului școlar, majoritatea profesorilor au luat atitudine și au respins ce se propunea, așa că modificările au fost trase pe linie moartă. Au fost reșapate acum sub umbrela “Romania Educata”, la adăpostul vacantei!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Directoarea Colegiului Național „Gheorghe Lazăr” din București: Cred că profesorii au nevoie să înţeleagă foarte bine cum să depisteze că ceva nu este în regulă cu copiii / Mirela Ilona Tîrşolea, comisar-șef la Agenția Națională Antidrog: Se va accentua formarea cadrelor didactice, a consilierilor şcolari, a personalului medical şcolar

Ionela Neagoe, directorul Colegiului Național „Gheorghe Lazăr” din București, a declarat pentru Euronews.ro că „profesorii au nevoie să înţeleagă foarte bine cum să depisteze, cum să semnaleze că ceva nu…
Vezi articolul

Profesorul Adrian Stoicescu: Ambiguitatea unui item de clasa a III-a la concursul Comper 2024 de limba română – etapa 1 / Directorul competiției, la care au participat sute de mii de elevi: Echipa care a alcătuit subiectul s-a ghidat după programa școlară

Analiza de mai jos este semnată de profesorul Adrian Stoicescu, conferențiar universitar la Facultatea de Litere a Universității din București: Anul acesta, în cadrul concursului Comper, la clasa a III-a,…
Vezi articolul