2.000 de locuri pentru cei care vor să devină profesori, la nivel de licență, pentru anul universitar 2022-2023, potrivit unei hotărâri adoptate de Guvern / Cifra de școlarizare pentru creșe, grădinițe, școli și facultăți

4.614 vizualizări
Modificările pentru Bacalaureat -Când au loc detașarea la cerere și detașarea în interesul învățământului
Foto: Moose Photos – Pexels.com
Sunt alocate 2.000 de locuri pentru cei care vor să devină cadre didactice, la nivel de licență, pentru anul universitar 2022-2023, potrivit unei hotărâri adoptate de către Guvern. „Este vorba de o hotărâre de guvern prin care s-a aprobat cifra de școlarizare pentru anul școlar și universitar 2022-2023, pentru învățământul preuniversitar de stat și pentru învățământul universitar de stat”, a declarat ieri Ministrul Educației.

Amintim că Edupedu.ro a scris despre proiectul prin care au fost propuse de către Ministerul Educației 2.000 de locuri, la nivel de licență, pentru cei care vor să predea elevilor.

Foto: Captură_Anexa_Cifrele de școlarizare pentru învățământul preuniversitar de stat și pentru învățământul superior de stat în anul școlar/universitar 2022 – 2023

„Ministerul Educației regândește sistemul formării profesionale pentru cariera didactică, prin restructurarea sistemului de acces/admitere la programele de formare inițială pentru cariera didactică și propune alocarea unui număr de 62.000 de locuri/granturi de studii pentru studii universitare de licență, din care 2.000 de locuri să fie alocate pentru cariera în didactică în învățământul preuniversitar”, se arată în nota de fundamentare.

Sorin Cîmpeanu a anunțat că numărul alocat pentru creșe și grădinițe este de 665.000: „Pentru educația timpurie, creșe și grădinițe, numărul de locuri alocat este de 665.000 pentru anul 2022-2023. În învățământul primar sunt 935.000 de locuri alocate, este un număr mediu pe an de 187.000 de locuri, pentru că avem cinci ani în învățământul primar, clasa pregătitoare plus clasele I-IV.”

„În învățământul gimnazial avem 813.000 de locuri în total. În învățământul liceal, clasa a IX-a, avem 130.600 de locuri, aceste locuri sunt pentru învățământ de zi, la care se adaugă 11.000 de locuri pentru învățământ seral și cu frecvență redusă, clasa a IX-a. Avem, de asemenea, 16.000 de locuri alocate pentru clasa a XI-a, învățământul seral și cu frecvență redusă.”, a completat acesta.

Pentru învățământul postliceal sunt 28.000 de locuri și 30.000 pentru programul A doua șansă: „Avem în învățământul postliceal, inclusiv învățământul terțiar non-universitar, un număr de 28.000 de locuri. Foarte important, pentru anul I, în învățământul profesional, avem 60.000 de locuri finanțate. Avem, de asemenea, și locuri finanțate pentru programul A doua șansă, învățământ primar și gimnazial, inclusiv învățământul din penitenciare, un număr de 30.000 de locuri.”

În privința învățământului superior, sunt peste 63.000 de locuri la licență și peste 36.600 la master, potrivit ministrului Cîmpeanu: „La nivel universitar avem 63.729 de locuri la licență. Sunt 62.000 de locuri pentru învățământul superior civil și 1.729 de locuri pentru învățământul superior militar. La nivel de master avem 36.642 de locuri: 36.000 – învățământ civil și 642 de locuri – învățământ superior militar. La nivel de doctorat avem 3.220 de locuri finanțate, iar pentru rezidențiat avem 5.000 de locuri finanțate.”

Anexa cu cifrele de școlarizare pentru învățământul preuniversitar de stat și pentru învățământul superior de stat în anul școlar/universitar 2022-2023:

Video la minutul 1:10


2 comments
  1. Salarii mizerabile naveta jigniri înjurături reforme aiuristice proiecte fara rost carte cât mai puțină… vreți să aveți cadre didactice care sa fie supuse la astfel de porcării ca niște slugi prea supuse… glumiți …

  2. Tineretul de astazi nu este nici fraier, nici idealist sa faca in preuniversitar o munca atat de delicata contra unui salariu – bataie de joc.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like
Noi condiții de angajare în UE

Pachet legislativ privind Serviciile Digitale, care interzice publicitatea care-i vizează pe minori și practici înșelătoare de publicitate online, aprobat de o comisie-cheie a Parlamentului European

Comisia pentru Piață Internă și Protecția Consumatorului din cadrul Parlamentului European a aprobat, marți, poziția sa pe seama Actului legislativ privind Serviciile Digitale, ce interzice o serie de practici înșelătoare…
Vezi articolul

O nouă metodă de înțelegere a activității creierului, dezvoltată de cercetători de la Institutul Transilvan pentru Neuroștiințe și UBB Cluj / Aceasta oferă noi direcții în studierea și identificarea unor afecțiuni precum autismul, depresia, traumatismele craniene, sau alcoolismul

O nouă metodă de înțelegere a activității creierului a fost dezvoltată de o echipă formată de cercetători de la Institutul Transilvan pentru Neuroștiințe și Universitatea Babeș-Bolyai din Cluj-Napoca. Aceasta poate…
Vezi articolul

Profesoară de chimie: Aflu că o să închei o singură medie pe an, dar nu mi se spune dacă s-a făcut vreun studiu, care este impactul scontat / E nevoie de măsuri care să ducă la schimbarea modului de predare

În ultimii ani, cuvântul „schimbare” a ajuns să îi agaseze deopotrivă pe profesori, părinți și elevi. Anunțate cu aplomb și, deseori, cu puțin timp înainte de data implementării, schimbările nu…
Vezi articolul

Olimpiada de dezbateri 2024, gimnaziu. Moțiunile pentru meciurile de la etapele județeană și națională și fișele de arbitraj au fost trimise profesorilor – DOCUMENT / Examen de admitere direct la liceul ales, subiect de dezbatere

Moțiunile pentru meciurile de dezbateri de la etapa județeană și etapa națională a Olimpiadei de dezbateri pentru elevii de gimnaziu (ONDJ), organizată în acest an în premieră, au fost trimise…
Vezi articolul