13 universități românești, incluse în Times Higher Education Impact Rankings 2022. Universitatea Babeș-Bolyai și ASE București – primele la nivel național

10.496 de vizualizări
Foto: Pixabay.com
Treisprezece universități românești, în frunte cu Universitatea Babeș-Bolyai din Cluj-Napoca și ASE București, sunt incluse în ediția din acest an a clasamentului global Times Higher Education Impact Ranking, ce are în vedere gradul de îndeplinire, de către instituțiile de învățământ superior din lume, a obiectivelor ONU de dezvoltare durabilă și impactul acestor instituții asupra societății.

Cele mai multe universități românești sunt incluse în a doua parte a clasamentului, care cuprinde 1.406 instituții din întreaga lume. Astfel, în top 300 nu apare nicio universitate românească, în segmentul 301-600 apar trei, între 601 și 1000 apar 4, iar restul de șase universități luate în considerare – pe pozițiile 1000+.

Top universități românești în Times Higher Education Rankings 2022:

301-400 – Universitatea Babeș-Bolyai

301-400 – ASE București

401-600 – Universitatea din București (aflată pe prima poziție anul trecut)

601-800 – Universitatea Lucian Blaga din Sibiu

801-1000 – Universitatea Dunărea de Jos din Galați

801-1000 – Universitatea Politehnica București

801-1000 – USAMV Cluj-Napoca

1001+ – Universitatea George Emil Palade din Târgu Mureș

1001+ – Universitatea de Medicină și Farmacie Grigore T. Popa

1001+ – Universitatea de Arhitectură și Urbanism Ion Mincu

1001+ – Universitatea Ștefan cel Mare din Suceava

1001+ – Universitatea Tehnică din Cluj-Napoca

1001+ – Universitatea Transilvania din Brașov

Top 3 universitati romanesti in THE Impact Rankings 2022 – Sursa: Times Higher Education

Față de anul trecut, când clasamentul general a fost mai restrâns (1.115 universități) singurele creșteri notabile sunt ale liderilor UBB și ASE București, pe când Universitatea din București, Universitatea Politehnică din București, Universitatea Dunărea de Jos și celelalte instituții prezente și în ediția precedentă a rankingului au înregistrat scăderi semnificative.

Criteriile în funcţie de care sunt clasificate instituţiile de învăţământ superior în topul Times Higher Education Impact Rankings au la bază cele 17 Obiective de Dezvoltare Durabilă ale Naţiunilor Unite. Topul evidenţiază impactul universităţilor asupra societăţii, pe baza succesului acestora în atingerea unor obiective precum ‘Good Health and Wellbeing’, ‘Gender Equality’, ‘Decent Work and Economic Growth’, ‘Reduced Inequalities’ sau ‘Peace, Justice and Strong Institutions’, ‘Partnership for the Goals’. Criteriile în funcţie de care sunt clasificate instituţiile de învăţământ superior în topul Times Higher Education Impact Rankings au la bază cele 17 Obiective de Dezvoltare Durabilă ale Naţiunilor Unite. 

  • La obiectivul “Educație de calitate”, ce măsoară contribuția universităților la învățământul pe tot parcursul vieții, la cercetarea pedagogică și angajamentul față de educație incluzivă, în top 100 global apare Universitatea Babeș Bolyai, pe poziția 50. Următoarele clasate, pe poziții cuprinse în intervalul 201-300, sunt Universitatea din București, Universitatea Lucian Blaga din Sibiu, Universitatea Politehnică din București și Universitatea Ștefan cel Mare din Suceava.

Ediția de anul acesta a rankingului global este dominată de universități din Australia, SUA, Canada, Arabia Saudită, Malaysia, Noua Zeelandă, Marea Britanie și Japonia, astfel:

1. Western Sydney University

2. Arizona State University

3. Western University – Canada

4. King Abdulaziz University (Arabia Saudită)

=4. Universiti Sains Malaysia

6. University of Auckland

7. Queen’s University (Canada)

8. Newcastle University

9. University of Manchester

10. Hokkaido University


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Elevii de liceu sud-coreeni, în fața examenului de admitere la facultate. Avioanele au fost ținute la sol în timpul testului audio la limba străină și orarul de lucru a fost decalat pentru evitarea aglomerației

Jumătate de milion de sud-coreeni au susţinut joi examenul naţional de admitere la facultate, pentru prima dată după patru ani când acest test, deseori considerat crucial în societatea sud-coreeană foarte…
Vezi articolul

Studenții ar fi „profesioniști adevărați”. Adina Dragomirescu, directoarea Institutului de Lingvistică al Academiei Române, despre propunerea ca viitorii profesori de limba română să facă un an de licență în plus: Dacă Ministerul Educației ne-ar consulta, în mod evident am putea susține cu argumente studiile filologice de patru ani – INTERVIU

Adina Dragomirescu, directoarea Institutului de Lingvistică „Iorgu Iordan – Alexandru Rosetti” al Academiei Române, spune că susține propunerea ca licența pentru viitorii profesori de limba română să fie extinsă la…
Vezi articolul