123 de școli au intrat în scenariul roșu peste weekend – Ministerul Educației

10.695 de vizualizări
Foto: © Chernetskaya | Dreamstime.com
Încă 123 de școli au intrat în scenariul roșu luni, potrivit ultimei informări transmisă de Ministerul Educației. Astfel, de la 394 de unități de învățământ în care se învață exclusiv online vineri, luni au fost raportate 517 școli.

Dintre cele 517 de unități aflate în această situație, 214 de unități de învățământ figurează în acest scenariu din cauza cazurilor de COVID-19 înregistrate, iar 303 unități de învățământ figurează în acest scenariu ca urmare a ratei de incidență a cazurilor din localitatea în care funcționează ori a infrastructurii școlare/școli în care se execută diverse lucrări de reabilitare. 

  11.996 de unități de învățământ în Scenariul 1 (S1): participarea zilnică (față în față) a tuturor preșcolarilor și elevilor în unitățile de învățământ, cu respectarea și aplicarea tuturor normelor de protecție sanitară.

 5.143 de unități de învățământ în Scenariul 2 (S2). Acesta presupune participarea zilnică (față în față) a tuturor preșcolarilor și elevilor din învățământul primar, a elevilor din clasele a VIII-a și a XII-a, cu respectarea și aplicarea tuturor normelor de protecție, respectiv revenirea parțială (prin rotație de una-două săptămâni) a elevilor din celelalte clase de gimnaziu și liceu, cu respectarea și aplicarea tuturor normelor de protecție.

– 517 de unități de învățământ în Scenariul 3 (S3) implică participarea tuturor preșcolarilor și elevilor la activități/lecții online.

 Consiliile de administrație de la nivelul fiecărei unități de învățământ adoptă propunerile de scenarii și, implicit, schimbarea acestora, în funcție de analiza situației epidemiologice efectuate de către direcțiile de sănătate publică și Institutul Național de Sănătate Publică, de infrastructura și de resursele existente în fiecare unitate de învățământ.

Reamintim că, potrivit ordinului comun al ministrului educației și cercetării și al ministrului sănătății nr. 5.487/1.494/01.09.2020, criteriul epidemiologic în baza căruia unitățile/instituțiile de învățământ stabilesc unul dintre cele trei scenarii de funcționare este rata incidenței cumulate, respectiv: numărul total de cazuri noi din ultimele 14 zile raportat la 1.000 de locuitori.

Hotărârile privind scenariul de funcționare pe parcursul anului școlar se actualizează săptămânal sau ori de câte ori este nevoie.

Foto: © Chernetskaya | Dreamstime.com

Dreamstime.com sprijină educaţia din România şi, în contextul pandemiei Covid-19, oferă gratuit imagini stock prin care Edupedu.ro îşi poate ilustra articolele cât mai relevant posibil.


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Ironia sorții în cazul Simonei Halep: Daniel Funeriu indică un articol publicat de Nature, în care sunt semnalate „fraudele științifice” ale geneticianului Gregg Semenza, laureat Nobel, cel care a care a descoperit HIF, molecula activată de Roxadustat

Fost ministru al Educației, Daniel Funeriu indică un articol din „Nature” care a fost publicat exact în ziua în care Simona Halep a fost suspendată provizoriu de Agenția Internațională de Integritate a…
Vezi articolul

Profesorul Cătălin Ciupală, către președintele Iohannis: Cum îndrăznește cineva să pună în pericol viitorul unei țări, punând oameni incompetenți în fruntea țării? / M-am simțit jignit

„Cum îndrăznește cineva să pună în pericol viitorul unei țări, punând oameni incompetenți în fruntea țării”?, a declarat profesorul Cătălin Ciupală, pentru Edupedu.ro, când a fost întrebat cum reacționează la…
Vezi articolul

VIDEO 20 de cereri pentru școli-pilot au fost înregistrate la Ministerul Educației. Dacă le eliminăm pe cele ce urmăresc lucruri punctuale, rămân doar cele bazate pe descentralizare curriculară – secretarul de stat Radu Szekely

Până în acest moment, la Ministerul Educației au fost înregistrate 20 de cereri pentru școli-pilot, a spus luni, în cadrul unei dezbateri pe această temă, în cadrul proiectului „Școli curate”,…
Vezi articolul

Ligia Deca se distanțează de Sorin Cîmpeanu în privința legilor Educației și justifică întârzierea lor: Proiectul legislativ nu a fost asumat de către mine, consilier prezidențial, ci de către ministrul Cîmpeanu, atunci când a fost lansat în dezbatere publică

Ministrul Educației, Ligia Deca, fost consilier prezidențial care a coordonat proiectul prezidențial România educată, a spus după ultima ședință de Guvern din acest an că ea a participat la proiectul România…
Vezi articolul