Universitatea “Alexandru Ioan Cuza” din Iași desfășoară, în perioada iulie-septembrie a.c., 11 școli de vară gratuite dedicate elevilor de liceu, în special celor dezavantajați social. Programul va cuprinde cursuri și activități similare mediului academic ieșean, întrucât scopul proiectului este să încurajeze finalizarea studiilor liceale și continuarea în învățământul superior. Formularul de înscriere, aici.
Școlile de vară au o durată de două săptămâni și se vor desfășura în perioada iulie-septembrie 2021 în Campusul Universității „Alexandru Ioan Cuza” din Iaşi. Elevii participanți vor beneficia de cazare și masă pe toată perioada programului, iar facultățile implicate vor asigura toate resursele necesare realizării activităților. Elevii vor fi monitorizați în permanență de cadre didactice și studenți supraveghetori.
Scoli de vară pentru liceeni
“Toate activitățile școlilor de vară se vor desfășura respectând normele în vigoare cu privire la prevenirea răspândirii virusului SAR-CoV-2 și participanților li se vor pune la dispoziție soluții de dezinfectare, măști de protecție etc.”, se arată în anunțul oficial.
Activitățile școlilor de vară se vor muta în mediul on-line dacă situația epidemiologică va impune acest lucru, fiind necesare un dispozitiv conectat la internet și totodată, reconfirmarea participării.
În lista școlilor de vară sunt următoarele programe:
- „Vreau să fiu student la Litere! – LiteratIS” (Facultatea de Litere), 11-24 iulie 2021;
- „Vacanță juridică DREPT în Iași – Drept în Iași!” (Facultatea de Drept), 11-24 iulie 2021;
- „Școală de vară pentru Economiști – EconomIS” (Facultatea de Economie și Administrarea Afacerilor), 5-18 iulie 2021;
- „Descoperim Pământul spre culmile cunoașterii! GEO-GEO” (Facultatea de Geografie și Geologie), 5-18 iulie 2021;
- „Experiență universitară timpurie pentru elevii aflați în situații de risc: program-punte în domeniile Educație Fizică și Sport și Teologie Romano Catolică – TEOSPOR” (Facultatea de Educație Fizică și Sport și Facultatea de Teologie Romano-Catolică), 11-24 iulie 2021;
- „Școală de vară pentru Științe: program punte pentru tranziția de la liceu la universitate – Vara Științelor” (Facultatea de Biologie și Facultatea de Chimie), 18-31 iulie 2021;
- „Școala de vară în domeniul Teologiei Ortodoxe și Istoriei pentru îmbunătățirea oportunităților de participare la învățământul universitar a elevilor cu risc de abandon – TEOIST” (Facultatea de Teologie Ortodoxă și Facultatea de Istorie), 18-31 iulie 2021;
- „De-ale viitorului: informatică și matematică – INFORMAT (Facultatea de Informatică și Facultatea de Matematică), 30 august – 12 septembrie;
- „Descoperă-ţi vocația prin educație! Școala de vară – Psihologie și Științe ale Educației – DEVO” (Facultatea de Psihologie și Științe ale Educației), 5-18 iulie 2021;
- „Vino la Facultatea VERDE” (Facultatea de Biologie), 18-31 iulie 2021;
- „Cum ajung profesor/antrenor?” Școala de vară – CAPA (Facultatea de Educație Fizică şi Sport), 22 august – 4 septembrie 2021.
Chiar dacă este o vară atipică și încă avem de respectat restricțiile impuse de pandemie (cu care v-ați obișnuit deja), UAIC va organiza, în perioada iulie – septembrie 2021, 11 școli de vară în cadrul unui program tip punte adresat elevilor de liceu. În întreaga perioadă, vom aplica cu strictețe toate măsurile de siguranță recomandate de autorități, dar vă promitem că asta nu vă va împiedica să aveți o experiență inedită, în care veți cunoaște oameni și locuri noi și veți „gusta” din viața de student la UAIC.
Organizatorii Școlilor de Vară ROSE 2021
Condiții de participare
Pentru a putea participa la școala de vară, candidații trebuie:
- să fie elevi ai unuia dintre liceele eligibile în cadrul Proiectului Rose
- să fi absolvit cel puțin clasa a IX-a
- să aibă acordul unuia dintre părinți sau a tutorelui legal instituit (dacă sunt minori). Elevii care au împlinit vârsta de 18 ani nu au nevoie de acordul ante-menționat
- să aibă avizul dirigintelui sau al directorului liceului din care provin
- să rămână în campus și să participe la toate activitățile din program, până la finalizarea acestuia (14 zile)
- (doar în cazul în care școala de vară se desfășoară online) să posede un dispozitiv (tabletă/ laptop/ telefon) cu acces la internet cu ajutorul căruia să poată participa la activitățile programului sau să aibă acces la un spațiu (din liceul al cărui elev este sau din altă parte) dotat cu astfel de dispozitive, cu acces la internet
Calendarul înscrierilor
Modalitatea de selecție
Conform anunțului făcut, “selecția se va face în baza informațiilor și documentelor solicitate în formularul online. Elevii selectați pentru a participa la una dintre școlile de vară ROSE ale UAIC vor trebui să prezinte, în momentul sosirii în campusul UAIC, dosarul de participare în format fizic (copiile și adeverințele pe hârtie).
Dosarul de participare va cuprinde:
- copie CI elev (obligatoriu);
- copie CI părinte/tutore instituit legal (obligatoriu).
- angajament părinte (obligatoriu): părintele/tutorele instituit legal va declara că este de acord ca fiul/fiica/minorul (nume, prenume) să participe la una dintre cele 11 școli de vară organizate la Universitatea Alexandru Ioan Cuza din Iași, completând angajamentul de aici.
- adeverință de elev (obligatoriu); pe verso, dirigintele/directorul unității de învățământ va aviza participarea elevului la școala de vară, menționând că acesta nu a avut abateri disciplinare în cursul anului școlar.
- adeverință de la medicul de familie al elevului (obligatoriu), în care să se menționeze – dacă este cazul – bolile cronice de care suferă elevul și tratamentul pe care îl urmează. (Se va păstra cu strictețe confidențialitatea acestor informații. Informațiile vor fi transmise exclusiv medicului campusului, care va monitoriza tratamentul elevului pe perioada desfășurării Cursului de vară.)
- declarație pe proprie răspundere (obligatoriu) semnată de părintele/tutorele minorului sau de către elev (dacă este major) că a luat la cunoștință că școala de vară are o durată de 14 zile și că elevul are obligația de a rămâne în campus și a participa la toate activitățile din program, până la finalizarea acestuia, în caz contrar părintelui/tutorelui minorului sau elevului major putându-i-se imputa contravaloarea cheltuielilor per participant aferentă zilelor absentate. Se păstrează obligația elevului de a participa la toate activitățile din program, până la finalizarea acestuia, pe durata celor 14 zile ale școlii de vară și în cazul desfășurării online a activităților.
- declarație semnată de părinte/tutore (obligatoriu) că, împreună cu fiul/fiica/minorul (nume, prenume) a luat la cunoștință de prevederile Regulamentului intern și că elevul participant se angajează să îl respecte pe perioada desfășurării școlii de vară la care va participa. Elevii care au împlinit 18 ani la data înscrierii vor semna personal de luare la cunoștință.
- document(e) care atestă apartenența la una dintre categoriile de risc prevăzute prin Proiectul ROSE (dacă este cazul – obligatoriu dacă se bifează una din cele 4 categorii menționate la punctele III.2-III.5).”
Formularul de înscriere este disponibil aici.
Foto: pexels.com
1 comment
Un numar de contact, unde l pot gasi?