1.259 de școli și grădinițe se află astăzi în scenariul roșu – Ministerul Educației

2.717 vizualizări
Bursă lunară
Bursă lunară Foto: Dreamstime.com
Încă 219 grădinițe și școli au intrat peste weekend în scenariul roșu, cu predare exclusiv online, potrivit buletinului informativ transmis astăzi de Ministerul Educației. Astfel, în total, 1.259 de unități de învățământ se află în scenariul 3.

Prin urmare, astăzi, 19 octombrie, în conformitate cu datele transmise de inspectoratele școlare județene (inclusiv al municipiului București), se înregistrează următoarea situație:

  10.790 de unități de învățământ în Scenariul 1 (S1): participarea zilnică (față în față) a tuturor preșcolarilor și elevilor în unitățile de învățământ, cu respectarea și aplicarea tuturor normelor de protecție sanitară.

 5.607 de unități de învățământ în Scenariul 2 (S2). Acesta presupune participarea zilnică (față în față) a tuturor preșcolarilor și elevilor din învățământul primar, a elevilor din clasele a VIII-a și a XII-a, cu respectarea și aplicarea tuturor normelor de protecție, respectiv revenirea parțială (prin rotație de una-două săptămâni) a elevilor din celelalte clase de gimnaziu și liceu, cu respectarea și aplicarea tuturor normelor de protecție.

– 1.259 de unități de învățământ în Scenariul 3 (S3) implică participarea tuturor preșcolarilor și elevilor la activități/lecții online.

Dintre cele 1.259 de unități aflate în această situație, 313 de unități de învățământ figurează în acest scenariu din cauza cazurilor de COVID-19 înregistrate, iar 946 unități de învățământ figurează în acest scenariu ca urmare a ratei de incidență a cazurilor din localitatea în care funcționează ori a infrastructurii școlare/școli în care se execută diverse lucrări de reabilitare. 

Consiliile de administrație de la nivelul fiecărei unități de învățământ adoptă propunerile de scenarii și, implicit, schimbarea acestora, în funcție de analiza situației epidemiologice efectuate de către direcțiile de sănătate publică și Institutul Național de Sănătate Publică, de infrastructura și de resursele existente în fiecare unitate de învățământ.

Reamintim că, potrivit ordinului comun al ministrului educației și cercetării și al ministrului sănătății nr. 5.487/1.494/01.09.2020, criteriul epidemiologic în baza căruia unitățile/instituțiile de învățământ stabilesc unul dintre cele trei scenarii de funcționare este rata incidenței cumulate, respectiv: numărul total de cazuri noi din ultimele 14 zile raportat la 1.000 de locuitori.

Hotărârile privind scenariul de funcționare pe parcursul anului școlar se actualizează săptămânal sau ori de câte ori este nevoie.

Foto: Dreamstime.com

Dreamstime.com sprijină educaţia din România şi, în contextul pandemiei Covid-19, oferă gratuit imagini stock prin care Edupedu.ro îşi poate ilustra articolele cât mai relevant posibil.


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Scrisoare deschisă către Guvern și autorități, de la Consiliul Elevilor, Federația Părinților și sindicatele profesorilor: Luați toate măsurile care se impun pentru a nu trasforma școlile în adevărate focare de COVID-19

„Luați toate măsurile care se impun pentru a nu trasforma unitățile şi instituţiile de învăţământ în adevărate focare de multiplicare a infecţiilor cu COVID-19”, este solicitarea reprezentanților sistemului de Educație,…
Vezi articolul

Doar 31% dintre profesori au până în 40 de ani, 9% au peste 60 – o situație “îngrijorătoare”, spune ministrul Cîmpeanu. El reia propunerea salariilor atractive ca soluție pentru a avea “profesori buni”

Ministrul Educației, Sorin Cîmpeanu, a reluat, vineri, tema introducerii unor salarii atractive pentru cadrele didactice, drept soluție pentru a avea “profesori buni”. El a ilustrat problema calității în educație prin…
Vezi articolul

BREAKING Educatoarele din grădinițe vor avea nevoie de studii superioare, specializarea „Educație timpurie”, pentru licențierea în învățământ – prevedere neanunțată, strecurată netransparent în proiectul legii Deca

Educatoarele din grădinițe vor avea nevoie de studii superioare, cu specializarea „Educație timpurie”, pentru a se licenția în învățământ, după cum prevede proiectul Legii învățământului superior. Examenul de definitivat va…
Vezi articolul